Skip to main content

Ik kan sinds een week geen mails meer verzenden of ontvangen op mijn kpnmail adressen. Op de PC lukt dit nog wel maar op de telefoon en Chromebook (Outlook) niet meer.

Instellingen heb ik allemaal nagelopen ik heb de IMAP ingesteld zoals gebruikelijk en door KPN aangeraden. Heeft ook jaren goed gewerkt. Alleen nu ineens niet meer. Iemand een idee wat er aan de hand en beter nog, hoe ik dit op kan lossen?


Inkomende server staat op poort 993 en SMTP op 587.

 

Hoor het graag

Ik had het ook al in een van de andere gerelateerde topics genoemd maar:
 

  

Goedemorgen! Ik heb onze mail-collega's even aan de mouw getrokken of zij hier meer over weten. Zij laten mij weten dat dit een bug is met IMAP in de app op zowel Android als iOS, hij heeft hiervoor een ticket in laten schieten bij microsoft. 
Het wachten is nu op een oplossing vanuit microsoft,

 

Dat is mooi dat er een ticket ingeschoten is. Mijn probleem blijft onverminderd bestaan. Ik kan nog steeds niet mailen met mijn KPN adressen.


Probleem duurt nog steeds voort…..


Bij mij is het probleem ook nog steeds aanwezig.


Het blijkt dat voor het verzenden van emails niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.


Dit was het antwoord waar ik ruim 4 maanden op heb gewacht. Deze oplossing werkt. Alles doet het weer zoals het hoort.

Alsnog bedankt.