Skip to main content

Net nieuwe klant bij KPN en heb heb onlangs een emailadres gemaakt bij kpnmail.

Nu wil ik mijn eigen domein  email adres aanmaken , daarmee kan ik nu wel verzenden maar niet ontvangen, wat moet ik doen?

@Kattekat 

Gewoon een extra account aanmaken in jouw emailprogramma en de juiste instellingen gebruiken.

Deze gelden voor de servers van de KPN: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Het is mij niet helemaal duidelijk waar het probleem zou kunnen zitten. Een eigen domein aanmaken bij de KPN kan al veel langer niet meer.

De exacte (email-)instellingen voor jouw domein kunnen anders zijn dan de standaard KPN instellingen. Is er geen documentatie beschikbaar over wat de standaardinstellingen zijn voor jouw domein ? Heeft de firma die jouw domein voor jouw beheert / registreert geen informatie hierover ? Of probeer anders de standaard KPN instellingen met een aantal aanpassingen.

Ik weet bijna zeker dat de namen van de POP, IMAP en SMTP servers van jouw domein anders zijn dan die van de KPN. En die kun je niet gebruiken als je met de KPN emailservers contact wil leggen en andersom. Stel dat jouw domein "jansen.com” is, Dan heeft bijv. de POP emailserver de naam bijv. “POP.jansen.com". Terwijl je bij de KPN de emailserver “POP.kpnmail.nl" moet gebruiken.

Hoi ​@Kattekat 
Ook ik heb een eigen domeinnaam en krijg gewoon de mail van KPN binnen op mijn iMac en iPhone
KPN stuurt de mail naar jouw emailadres wat je opgegeven hebt toen je KPN hebt genomen.
Je inkomende mail moet je dus de gegevens van je eigen domeinserver gebruiken.
De SMTP gegevens gebruik je ook van je eigen server.
Hierbij de gegevens van mijn domein huistijger.nl

En zo krijg ik ook de mail van KPN binnen

we proberen van alles, de dbehherder heeft al kpn gekoppeld, dus nu al instelling

IMAP

gebruiker’ ….@domeinnaam.nl

hostnaam;  imap. domeinnaam..nl

poort 993 TLS

bij geavanceerd; IMAP;  voorvoegselpas;  INBOX

TLS ; geen

SMTP

account ; domeinnaam

gebruiker  ;  ….@ domeinnaam.nl

hostnaam  ;  smtp.domeinnaam.nl

moet er iets anders aangepast?

Laat even de schermafbeelding zien zoals ik hierboven heb gedaan, verberg wel je gebruikersnaam.
En je mag gerust je domeinnaam laten zien, daar kan niemand iets mee doen, en het verduidelijkt een hoop.

sorry ik werk vanaf mijn eigen laptop, het adres is van mijn man

Zie ik het goed dat je bij SMTP de beheerdersinstellingen op automatisch gezet hebt?
Vink dat eens uit en gebruik je geen TLS voor SMTP en wel Voor inbox? da's heel vreemd…
Probeer het eens met dat vinkje weg te geven door op Bewaar te klikken, blijft ie daar in hangen zet dan de TLS ook even aan op SMTP en test het weer.

Nog een vraag je had het over POP
Heb je dat POP account veranderd naar SMTP?
Dat gaat nooit werken.
Dan helemaal overnieuw beginnen met een nieuwe email aan te maken.verander dat emailadres wat hier ook staat even in een andere naam voor@Danz.nl en save de gegevens
Maak dan een imapaccount aan met het oude adres.

Dank je ,we gaan ermee aan de slag 

Nee ,staat niet automatisch 

@Kattekat 

Naar 

Net nieuwe klant bij KPN en heb heb onlangs een emailadres gemaakt bij kpnmail.

Nu wil ik mijn eigen domein  email adres aanmaken , daarmee kan ik nu wel verzenden maar niet ontvangen, wat moet ik doen?

Dan moet je ook een account aanmaken op jouw Mac book dat naar dat xxxx@kpnmail.nl emailadres wijst en de KPN emailservers gebruikt (bijv. “pop.kpnmail.nl” i.p.v. “pop.danz.nl”). Alleen op die manier kun je email ophalen van de KPN emailservers. Lijkt me duidelijk ……………

Staan de missende emails wel in de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) ?

Nee dat hoeft niet ​@WMG-N 
Dat heb ik ook niet gedaan.
Het wordt niet van de KPN opgehaald, die email wordt naar haar server gestuurd danz.nl
Dus als ze het van danz afhaalt is dat voldoende.
Je maakt het er alleen onnodig ingewikkeld van.

Ze heeft niets met de KPNserver te maken, ik heb ook geen KPNserver ingesteld
Ik haal alle mail van huistijger.nl af, ook de KPNmail.

@huistijger 

Nee, dit is hoe ik haar vraag interpreteer. We wachten gewoon het antwoord van ​@Kattekat af.

Dank voor jullie reacties,

Ik ga er straks weer even aan werken

Kattekat

Hoi ​@Kattekat! Welkom op de KPN Community! Goed dat je je vraag stelt op de Community over de instellingen van jouw mailaccount, want voor kenners op dit gebied zit je goed. 

Je hebt ook al veel bruikbare hulp en info gekregen zie ik. Hopelijk kom je daarmee verder en anders weet je ons weer te vinden. Laar vooral weten hoever je bent gekomen!

Fijne feestdagen! 

Reageer