Skip to main content
Antwoord

Kan geen mail ontvangen van bol.com

• August 28, 2025
  • 12 reacties
  • 155 keer bekeken

Op kpn webmail kan ik geen mail ontvangen van Bol.com. 

Overige mails komen netjes binnen.

Telefonisch contact gehad met Bol en KPN, maar die geven aan dat er niets aan de hand is.

Wie heeft een oplossing? 

Beste antwoord door Raymondt

Hallo ​@Hero1965 ,

Ik heb even gekeken voor je, en het is geen goed nieuws wat ik kom brengen. Iemand is kennelijk je mailbox binnengekomen, en heeft een filter gezet om Bol mails door te sturen naar een externe mailbox. Er zijn nu 3 dingen die je zult moeten doen: 

1: Verwijder de overbodige filters vanuit je webmail. Hiervoor kun je deze instructies gebruiken. 

2: Wijzig het wachtwoord van je e-mailbox

3: Wijzig het wachtwoord van je account op bol.com. 

Als laatste is het ook nog verstandig om even na te gaan of er iemand zaken besteld heeft vanaf je Bol.com account, en of hiervoor kosten bij jou in rekening gebracht zijn/worden. 

12 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 1, 2025

Hoi ​@Hero1965 .  Welkom hier.

Hoe ben je hier achter gekomen?  Gaat het om bevestigings mailtjes?  Wat staat er in de spam folder? Of heb je misschien een forward regeling ergens ingesteld? Alle info is welkom.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 1, 2025

Hallo Erwin.

Als ik probeer in te loggen op de Bol.com app kan ik niet meer inloggen. 

Daarop een poging gedaan om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Bol geeft da aan dat er een mail is verstuurd naar het door mij aangegeven e-mail adres. Vervolgens ontvang ik geen mail.

Telefonisch contact gehad met Bol en de desbetreffende medewerker heeft ook een mail naar mij gestuurd om het wachtwoord opnieuw in te stellen.  Ook deze heb niet ontvangen. 

Overige mail komt gewoon netjes binnen. 

Er staat niets in de spam map.

Voor zover ik weet heb ik geen instellingen veranderd.

H.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 2, 2025

Dat is heel merkwaardig en ik moet onwillekeurig toch aan een blokkade bij bol.com denken.

@WMG-N  jij weet hier veel van. Heb jij enig idee? 

@Hero1965 heeft de medewerker van bol.com gekeken of jou e-mail ergens op een zwarte lijst staat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Volgens de medewerker van Bol lijkt alles normaal.

Ik ga nog eens informeren bij Bol.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 4, 2025

@Hero1965 

Het enige wat ik kan bedenken is dat iemand jouw account gehackt heeft en jouw wachtwoord weet. de hacker is dan een gemeen spelletje aan het spelen. En slechts bepaalde email uit jouw account verwijdert.

Verander ALLE wachtwoorden, ook die van het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn. Is het mogelijk om BOL te vragen om nog een emailtje te laten sturen ? Komt die dan wel aan ?

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

​Dit is iets voor KPN, omdat de bol medewerker kan zien of een mail ‘geweigerd’ wordt en dus een reactie terugkrijgt. Als dat niet gebeurd, accepteert KPN de mail maar laat ‘m alsnog niet zien. Is volgens mij wel gebruikelijk bij spam. Dit lijkt mij eerder iets voor abuse om te checken.

Een hack is het ook niet, omdat de medewerker van Bol het emailadres heeft gecontroleerd. ​@Hero1965 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Misschien dat ​@Raymondt wil/kan meedenken?

Hoopvol
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Zou het kunnen dat je in het verleden misschien een keer bol.com geblokkeerd hebt. Zou je eens kunnen kijken. Hieronder kan je lezen hoe je kan unlocken. 

Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Abuse
  • Antwoord
  • September 5, 2025

Hallo ​@Hero1965 ,

Ik heb even gekeken voor je, en het is geen goed nieuws wat ik kom brengen. Iemand is kennelijk je mailbox binnengekomen, en heeft een filter gezet om Bol mails door te sturen naar een externe mailbox. Er zijn nu 3 dingen die je zult moeten doen: 

1: Verwijder de overbodige filters vanuit je webmail. Hiervoor kun je deze instructies gebruiken. 

Als laatste is het ook nog verstandig om even na te gaan of er iemand zaken besteld heeft vanaf je Bol.com account, en of hiervoor kosten bij jou in rekening gebracht zijn/worden. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Hallo ​@Hero1965 ,

@Hero1965 

Dan moet je ook het wachtwoord van het KPN ID wijzigen en zorg ervoor dat ALLE wachtwoorden 1) sterk zijn (een combinatie van hoofd- en kleine letters, cijfers en een paar speciale tekens) 2) verschillend zijn.

Als dat te moeilijk is om te onthouden stuur dan een email naar jouzelf toe met de wachtwoorden en gebruikersnamen. Na ontvangst moet je dan ook die email zo snel mogelijk van de KPN emailservers verwijderen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Hallo ​@Hero1965 ,

Dit is een hele geniepige manier om op kosten van iemand anders artikelen te bestellen !!!!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 5, 2025

Probleem is ondertussen opgelost.

Was inderdaad iets met filters. Iedereen bedankt voor het meedenken.