Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem met een nieuwe windows PC. Wel inkomende mail op mn gevraagde POP server maar geen uitgaande mail.

1,5 uur aan de tel met Kpn gehangen maar geen oplossing. Men opperde van windows outlook naar Mozilla Thunderbird over te stappen. Iemand ervaring met dit probleem?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Clau25 gebruik je het standaard MAIL-programma in Windows of  de Outlook webmail of een versie X van de Outlook software.

Als je het MAIL-programma van Windows gebruikt kan er eigenlijk niets verkeerd gaan, je geeft je volledige mailadres op dus XXX@kpnmal.nl plus het wachtwoord dat bij je mailaccount hoort en Windows zoekt het allemaal keurig voor je uit en installeert de boel, waar je je het in detail nog aan kunt passen.

 


@Clau25 

Gebruik je soms de office365.com (Outlook) server ? Er zijn meerdere gebruikers die ook problemen hebben met dat programma en hiervoor wordt de schuld heel duidelijk bij Microsoft gelegd. In dat geval moet je proberen om een “normaal” outlook account aan te maken.

Misschien is er op de website van Microsoft meer informatie hierover te vinden ?


Hallo @Willy22 ik heb mijn Windows PC even aangemeld gehad met een MS-account, daarbij werd (automatisch) Outlook geïnstalleerd als onderdeel van 365.

Daar ik geen 365 gebruik en niet ga gebruiken heeft de Outlook-versie alléén de mogelijkheid opgeslagen mail op je eigen systeem weer te geven en af te drukken, je kunt met die versie dus geen mail versturen en ontvangen. Misschioen zit daar de verwarring in bij sommige mensen.

 


Hoi @Clau25, welkom op het forum. Jan en Willy geven al een paar tips hiervoor. Is het daarmee gelukt?