Skip to main content
Antwoord

Kan geen mail versturen met Planet account via Outlook

• March 27, 2024
  • 4 reacties
  • 287 keer bekeken

Sinds enkele dagen kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden vanaf mijn Planet accounts, niet op mijn MacBook, niet op mijn iPad, niet op mijn iPhone. Niets aan de settings veranderd. Via de webmail kan ik nog wel berichten versturen. Graag jullie hulp.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo @PVV2, mijn advies is om de instellingen te wijzigen met behulp van de online instructie: E-mail instellen 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2024

Kikjk eens bij de SMTP-instellingen @PVV2 , daar moet tegenwoordig authenticatie c.q. verificatie aangevinkt worden met poortnummer 587 om mail via de KPN-servers te kunnen verzenden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 27, 2024

Ik heb er nog een oude poort staan: 465. Als ik die verander naar 587 gaat hij de instellingen van de server controleren en zegt dat de identiteit van mail.planet.nl niet kan worden gecontroleerd.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 27, 2024

Ik heb er nog een oude poort staan: 465. Als ik die verander naar 587 gaat hij de instellingen van de server controleren en zegt dat de identiteit van mail.planet.nl niet kan worden gecontroleerd.

Dan moet je authenticatie nog activeren @PVV2 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo @PVV2, mijn advies is om de instellingen te wijzigen met behulp van de online instructie: E-mail instellenÂ