Skip to main content

Goedemorgen,
Sinds de software update op mijn MacBook gisteren kan ik geen mail meer versturen. De SMTP server lijkt goed te staan. Ik kan wel mail versturen vanaf mijn iPhone., Het vreemde is dat wanneer iemand mij mailt en ik hierop vanaf mijn MacBook reageer, diegene mijn reactie wel ontvangt, 
Dus dan wordt mijn mail wel verzonden. Alleen nieuwe mail welke ik zelf opstel wordt niet verstuurd. ook niet wanneer ik naar mezelf mail, Ik heb mijn mail eraf gegooid en opnieuw op mijn MacBook geïnstalleerd maar krijg het niet verholpen. Heb me suf gezocht dus hellup: Wie kan mij helpen?

Groetjes Gaby
 

Bij mij ziet het er hetzelfde uit. Ik heb een screenshot van mijn iPhone gemaakt maar op een of andere manier krijg ik die hier ook niet geüpload. Ik lach als een boer met kiespijn 😅


Je moet het wel via Instellingen doen, niet via de mail zelf!


@Yahoo Mail niet versturen 

Wat heeft dit met KPN te maken, als ik vragen mag?


Dan zou het moeten werken @Yahoo Mail niet versturen 
Je kunt nog proberen om op je Mac  SSL uit te zetten


heb ik gedaan

instellingen, mail, accounts,  vervolgd klik ik op Yahoo!, daarna op mijn account, dan staat er server uitgaande post: hier staat bij Hostnaam: Yahoo! SMTP-server

 


heb ik gedaan

instellingen, mail, accounts,  vervolgd klik ik op Yahoo!, daarna op mijn account, dan staat er server uitgaande post: hier staat bij Hostnaam: Yahoo! SMTP-server

 

Ja en als je die aanklikt krijg je de instellingen

 


Ik fiets zo naar de Mac store en laat er daar naar kijken. Wanneer het opgelost is, plaats ik de oplossing hier. dankjewel voor jullie hulp


waneer ik hierop klik gebeurd er niets, deze staat op grijs ipv zwart


dankjewel voor je hulp huistijger


@Yahoo Mail niet versturen Kan je mijn vraag beantwoorden?


Die vraag hoeft niet beantwoord te worden @AriënC 
Een ieder mag vragen stellen en of dit nu wel of niet met KPN te maken heeft doet niets ter zake wij helpen waar we kunnen helpen.


@huistijger

Erg attent dat je hem/haar hier op het KPN Supportforum helpt. Ik weet niet hoe KPN daar naar kijkt? Het lijkt mij niet dat hun forum opeens een vergaarbak moet worden van diverse computer problemen die los staan van KPN? 

Voor zulke vragen zijn algemene forums zoals Tweakers, Helpmij etc .


 Ik weet niet hoe KPN daar naar kijkt? 

Maar ik weet wel hoe KPN er naar kijkt.
Blij als een klant geholpen wordt en waarmee maakt niets uit en nu stoppen met deze offtopic berichten.


Ik snap de vraag van @AriënC zeker heel goed. 

Het KPN Forum is natuurlijk een community voor discussies, informatie-uitwisseling en uitwisseling van tips & tricks die verband houden met KPN en zijn diensten.

Dat is deze vraag niet helemaal. Community is er al heel mooi op ingesprongen, maar zullen hier geen ondersteuning op bieden. omdat het niet met onze diensten/producten te maken heeft. 


Het heeft wel degelijk met KPN te maken, of moet je verplicht een KPN e-mailadres hebben?
Zo ja gooi mij er dan ook maar uit want die heb ik ook niet.
Dat jullie er geen ondersteuning op willen geven is begrijpelijk als je geen verstand van Apple hebt, maar dat kunnen wij wel doen.
Overigens zijn de e-mailinstellingen van KPN en Apple en Yahoo allemaal hetzelfde, afgezien van de servernamen
Het ging over het feit dat hij/zij de instellingen op de iPhone niet kon vinden en het lijkt me niet meer dan menselijk dat we proberen daarmee te helpen.
En of dat nu wel of niet mag, daar trek ik me niets van aan en ga zoveel mogelijk ondersteuning bieden die ik kan.


@huistijger

Ik zie alleen een vraag over mailen met Yahoo. Yahoo is geen KPN. Verder kunnen mailinstellingen zoals poorten of beveiligingsprotocollen welneens afwijken.