Sinds paar maanden eindelijk terug bij KPN, naar tevredenheid. Er is maar één koninklijke.
Afgelopen tijd gemaild via mijn Thunderbird met verschillende KPN mailaccounts, door mijzelf ingesteld. Gaf nooit problemen.
Echter, sinds dag of 10 grote probleem: kan nog wel mail ontvangen voor m'n KPN-accounts, maar niet meer verzenden. Krijg allerlei foutmeldingen, zoals deze: "Verzenden bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server is verlopen. Probeer het opnieuw." Ook andere meldingen die bijv. betrekking hebben op de authenticatie, etc. verschijnen soms.
Heb van alles al geprobeerd met anders instellen SMTP-instellingen, maar tevergeefs. Intussen ontstaan problemen met relaties, omdat ik niet meer kan reageren op binnenkomende mail.
Graag een doeltreffende oplossing voor dit probleem, waarvoor bij voorbaat dank!
Daarnaast de vraag hoe dit alles zo plotseling kan ontstaan…. Alles functioneerde binnen Thunderbird naar volle tevredenheid, en ineens ontstaat er vanuit het niets een defect, met allerlei meldingen over de SMTP-poort als gevolg.
Tenslotte meld ik nog dat ik vanaf het begin mijn KPN mailaccounts bewust heb ingesteld vanuit POP3, en dus niet vanuit IMAP. Het zal toch niet zo zijn dat POP3 sinds kort helemaal is afgeschaft door KPN…?
Groet, Huib23