Skip to main content

Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxxyyy@kpnmail.nl.

Onderwerp 'jaarrekeningen digitaal'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Server: 'mail.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Hallo @Split Paul lukt het wèl met de webmail?

Poort moet 587 zijn en beveiliging ja.

Haal het mailadres weg uit je topic klik op de 3 ... r.o., kies dan bewerken en opslaan. Dit is een openbaar forum.

 


@JanD  Dank voor je reactie. Bij wijziging in 587 en beveiliging ‘ja’ is verzenden nog steeds niet mogelijk helaas


Met webmail lukt eveneens niet 


Uitgaande poort is SMTP, 587 met versleutelingsmethode STARTTLS of poort 465 met SSL/TLS.

Mocht je Microsoft Outlook gebruiken, dan is het verstandig ook deze optie aan te zetten:

 

Aangezien je een relay melding krijgt denk ik echter niet dat het bovenstaande betreft, maar dat je misschien een verkeerd afzender e-mail adres gebruikt. Heb je niet ergens bijvoorbeeld een afzender e-mail adres staan zoals info @ bedrijfsnaam.ext of accountant @ stichting.ext ??

 


Dank voor je bericht. Ik gebruik Windows live mail. Vanaf een andere pc (laptop) hier in huis, lukt het wel om mail te versturen. Ander kpn-mailadres, maar wel zelfde account gegevens... Morgen maar eens verder kijken 


Dank voor je bericht. Ik gebruik Windows live mail. Vanaf een andere pc (laptop) hier in huis, lukt het wel om mail te versturen. Ander kpn-mailadres, maar wel zelfde account gegevens... Morgen maar eens verder kijken 

Ik vermoed dat het e-mail adres (afzender) niet juist (of niet compleet) is. als je bijvoorbeeld

test@kpnmial.nl als afzender e-mail adres gebruikt dan gaat de server ervan uit dat je deze als relay wilt gebruiken omdat kpnmial.nl wat anders is dan kpnmail.nl ;-)

In zo'n gevallen kunnen de gegevens voor het ontvangen en verzenden wel correct zijn, maar als de afzender niet goed staat dan krijg je inderdaad relay-errors.

 


Email adres is juist en nooit gewijzigd. Ik vermoed dat het toch met pc te maken heeft. Op laptop en telefoon werkt het wel... Met dezelfde account instellingen 


Hallo @Split Paul, ik lees dat je (nog) gebruik maakt van windows live mail. Sinds 10 januari 2017 wordt dit echter niet meer ondersteund. Het is wellicht verstandiger om een ander e-mailprogramma te gaan gebruiken op de pc in kwestie Zeker omdat het wel op een laptop en telefoon werkt. 


Email adres is juist en nooit gewijzigd. Ik vermoed dat het toch met pc te maken heeft. Op laptop en telefoon werkt het wel... Met dezelfde account instellingen 

Ergens heb je een verkeerde e-mail adres getypt, je zal misschien wel je e-mail en wachtwoord goed ingevuld hebben maar als afzender gebruik je een ander e-mail adres. Wanneer je een ander (of verkeerd) e-mail adres als afzender invult (bewust of niet) dan ziet de mailserver waar je gebruik van maakt dit als relaying en daarvoor moet je verificatie voor SMTP inschakelen.

Wat trouwens ook voor relaying errors kan zorgen is (bijv):

Je hebt bij KPN twee of meer Mail accounts, je hebt in je cliënt (programma) de gegevens van account-1 bij verzenden en ontvangen maar gebruikt als afzenderadres het e-mail adres dat behoort bij account-2. Ook dit kan als relaying worden gezien.

Het beste is om - als je deze mogelijkheid hebt - de laptop en PC bij elkaar te zetten en gewoon eens op je gemak alles naast elkaar te leggen en vergelijken. De kleinste typo (typefout) kan al leiden tot een foutmelding.


@GerritS76 dank voor je advies. Dat ga ik doen. 


@GerritS76 alle gegevens zijn exact gelijk. Ik heb mijn account op beide pc's vervangen. Op de laptop functioneert dat als voorheen; op de pc blijf ik gewoon mail ontvangen, maar verzenden lukt nog steeds niet😒


tot heden is het mij niet gelukt om mijn email weer te laten functioneren. Ik laat mijn email nu automatisch doorsturen naar een gmail-account. Niet alle mails worden doorgezonden. KPN abus team geeft aan dat de domeinbeheerder (KPN!) een foutief ingestelde DKIM heeft. Probleem is dat deze betreffende emails niet in mijn gmail komen en ook niet (meer) zichtbaar zijn in mijn KPN-mail.

Tevens heb ik via webmail al mijn mappen leeg gemaakt. Ook dit zorgt niet tot herstel van de mogelijkheid om mail te verzenden vanuit KPN-accounts.

Telefonisch contact met KPN komt niet tot stand. Je ontvangt een sms-je met een link naar de website. En daar kom ik niet verder mee. KPN lijkt uitsluitend de digitaal vaardige klanten van dienst te willen zijn, en laten de klanten die dat niet of minder zijn, maar ‘zwemmen', Bah!

Na jarenlang tevreden klant te zijn geweest bij KPN, rest mij niets anders meer dan al mijn abonnementen bij KPN op te zeggen en voor mail, telefoon, tv maar een andere, klantvriendelijkere provider te zoeken. Erg teleurstellend.

Voorenstaande reageerders op mijn probleem: dank voor uw berichten

 


uiteindelijk vanochtend telefonisch contact gehad met KPN Klantenservice. Medewerker heeft probleem opgelost. Alles functioneert op dit moment weer.

Bij eigenschappen tabblad algemeen dient aangevinkt te zijn ‘voor deze server is verificatie vereist’

Bij tabblad geavanceerd dient ‘beveiligde verbinding SSL’ aangevinkt te staan

poort 587 (uitgaand) resp 995 (inkomend)

 

 

Â