Skip to main content

Kan geen mail verzenden met mijn planet.nl account op mijn laptop. Dit lukt wel vanuit mijn mobiel.

 

Instellingen gecontroleerd en geen issues

 


Met vorige opmerking bedoel ik dat ik de instellingen heb gecontroleerd en deze goed staan. Maar nog steeds een probleem,

Dus het is issue in nog niet opgelost.


Hallo @Alfred Ruiter , wat voor (fout)melding(en) krijg je dan?

 


Geen.  Als ik op de knop Send/Reveive druk blijft hij op verzenden staan in mijn outbox

 


Inkomende mail gaat goed

imap.kpnmail.nl:993:1

 

Uitgaande mail als volgt ingesteld (gaat dus niet goed)

smtp.kpnmail.nl:587:0

 

 


@Alfred Ruiter

Leggen beide apparaten via de Wifi contact met de KPN emailserver ? Of gaat dat via de Wifi (laptop) en mobiel netwerk (smartphone) ? Als alleen de Wifi slecht werkt dan is er waarschijnlijk iets mis met de Wifi + vaste verbinding.


Wifi is in deze geen issue. Inkomende mail  incl. internet toegang gaat prima.


Nog iemand andere ideeën?

 


Hallo @Alfred Ruiter , kun je wel via de webmail mail versturen en ontvangen? Zo ja, dan is er een instelling niet goed op je laptop.

Vergelijk de veiligheidsinstellingen eens tussen je laptop en mobiel, TLS, SSL, StartTLS e.d., daar gaat het ook vaak op fout.

 

 


Webmail gaat wel goed. 

Instellingen als volgt:

 


Welke mail cliënt gebruik je?

Is dat gewoon de Windows mail cliënt?

Wat als je jouw account uit de mail cliënt verwijdert en opnieuw instelt maar dan zonder handmatig die extensies 993:1 en 587:0..

In Windows mail zou je zelfs niet eens op dat scherm moeten komen omdat alles automatisch juist ingesteld wordt.


Maakt geen verschil. Inkomende mail  geen probleem. Uitgaande mail nog steeds een probleem. Blijft in uitgaande post hangen

 

 


Haal het vinkje bij “SSL vereisen voor uitgaande e-mail” eens weg.

Ik heb dat vinkje niet staan…

...en e-mails worden wel verstuurd.


Dit was de truc.

Dank voor jullie hulp.