Naar een aantal abonnees wordt het Kerkblad Kerkvensters verstuurd per email.
Sinds april van dit jaar is er in deze verzendgroep één email adres waarbij ik een undeliverable krijg.
Ik krijg de onderstaande melding.
This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
<info@***.nl> failed: host mailfilter.hostnet.nl (91.184.19.251)
said: 550 195.121.94.183 is not allowed to send mail from pkn-ommen.nl. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity kerkvensters@pkn-ommen.nl, and ip 195.121.94.183 (in reply to EOD command)
Ik heb diverse instellingen in Outlook gewijzigd, echter zonder het gewenste resultaat.
Wij verzenden vanaf het KPN email adres ***planet.nl of ***kpnmail.nl.
Wanneer ik vanaf ons tweede KPN email adres verzend, dan komt de mail wel aan.
het maakt ook geen verschil of ik de betreffende persoon direct mail, of in een groep met meerdere ontvangers.
Standaard staat Outlook ingesteld met de pop3 instellingen. Wij gebruiken nog office 2013.
Graag zou ik bovengenoemd probleem opgelost zien, zodat bij het verzenden van de groepsmail iedereen de mail ontvangt. Ons standaard verzend email adres is ***planet.nl.
De ontvanger krijgt alleen het email adres kerkvensters @ pkn-ommen.nl te zien. Zie screenshot instellingen.
Het maakt geen verschil wanneer ik bij het email adres ***planet.nl invoer, want ook dan krijg ik bij deze ene persoon dezelfde foutmelding.
Met vriendelijke groet,
Roelof Flokstra
Redactie Kerkvensters Ommen.
Admin: mailadressen e.d. verborgen i.v.m. privacy