Skip to main content
Vraag

Kan geen mail verzenden naar één persoon

  • 5 August 2024
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Naar een aantal abonnees wordt het Kerkblad Kerkvensters verstuurd per email.

Sinds april van dit jaar is er in deze verzendgroep één email adres waarbij ik een undeliverable krijg.

Ik krijg de onderstaande melding.

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
<info@***.nl> failed: host mailfilter.hostnet.nl (91.184.19.251)
 said: 550 195.121.94.183 is not allowed to send mail from pkn-ommen.nl. Please  see the SPF record, with scope mfrom, identity kerkvensters@pkn-ommen.nl, and  ip 195.121.94.183 (in reply to EOD command)

 

Ik heb diverse instellingen in Outlook gewijzigd, echter zonder het gewenste resultaat.

Wij verzenden vanaf het KPN email adres ***planet.nl of ***kpnmail.nl.

Wanneer ik vanaf ons tweede KPN email adres verzend, dan komt de mail wel aan.

het maakt ook geen verschil of ik de betreffende persoon direct mail, of in een groep met meerdere ontvangers.

Standaard staat Outlook ingesteld met de pop3 instellingen. Wij gebruiken nog office 2013.

Graag zou ik bovengenoemd probleem opgelost zien, zodat bij het verzenden van de groepsmail iedereen de mail ontvangt. Ons standaard verzend email adres is ***planet.nl.

De ontvanger krijgt alleen het email adres kerkvensters @ pkn-ommen.nl te zien. Zie screenshot instellingen.

Het maakt geen verschil wanneer ik bij het email adres ***planet.nl invoer, want ook dan krijg ik bij deze ene persoon dezelfde foutmelding.

Met vriendelijke groet,

Roelof Flokstra

Redactie Kerkvensters Ommen.

 

 

Admin: mailadressen e.d. verborgen i.v.m. privacy

Hallo @Kerkvensters 

 

Is er een reden waarom je niet gewoon via Microsoft365 die mails verstuurd, daar is het domein pkn-ommen.nl aan gekoppeld.

Als je perse via KPN wil versturen zal je (of de domeinbeheerder) de DNS aan moeten passen en het volgende aan het SPF record moeten toevoegen:

include:spf.ews.kpnxchange.com

 

Daarmee wordt aangegeven dat de mail van pkn-ommen.nl ook via de KPN mailservers mag worden verzonden.

 

Zie ook dit kennisbank artikel:

 


Heeft de webhosting van PKN-Ommen niet een eigen SMTP-server? Eigenlijk zou je die moeten gebruiken. Je kan niet zomaar onder elk e-mailadres als afzender via KPN mailen.


Heeft de webhosting van PKN-Ommen niet een eigen SMTP-server? Eigenlijk zou je die moeten gebruiken. 

Precies dit.

Als iemand een mail stuurt naar xxx, hoe lees u die dan?


Office365: Over ca. 1 jaar komt er een nieuwe PC en dan gaan wij over naar office 365.

Email domain: Alle email die naar xxx wordt gestuurd, wordt automatisch doorgestuurd naar ons Planet email adres xxxx

Wij hebben op dit moment geen toegang tot de mailserver die bij pkn-ommen behoort.

 

Ik heb de email instelling aangepast, zodat het email adres overeenkomt met ons account bij KPN.

 

Op dit moment lijkt het goed te gaan ik heb na 10 min. wachten nog geen foutmelding gehad.

Mocht de foutmelding alsnog terugkomen, dan meld ik mij wel weer.

Met vriendelijke groet,

Roelof Flokstra

Redactie Kerkvensters Ommen.

Admin: Screenshot en e-mail adressen verwijderd.  Geen e-mail adressen publiek maken .


Dit zou moeten werken. Maar heb je geen mailboxen bij jouw webhosting? Vraag dat eens na?

 

Edit: Zo te zien hangt er Outlook achter je domein als mailserver. Tot zover mijn bevindingen nadat ik naar de mx-server zocht.


Office365: Over ca. 1 jaar komt er een nieuwe PC en dan gaan wij over naar office 365.

Dat verandert niets aan de situatie. Alles blijft effectief gewoon hetzelfde. 


@Kerkvensters 

Gebruik “smtp.kpnmail.nl” i.p.v. “mail.kpnmail.nl”. dat is u de officiele SMTP emailserver van de KPN.


Dat hun domein gekoppeld is aan Microsoft365 schreef ik al in mijn 1ste reactie.
Outlook 2013 werkt niet met Exchange online van Microsoft365 zonder een handmatige register wijziging.

@Kerkvensters Als je PC nu Windows 10 of 11 heeft dan kan je daar ook nu al Office365 opzetten mits je een Microsoft365 standaard of hogere licentie hebt.
Die standaard of hogere licentie zal je voor die nieuwe PC ook moeten hebben om het te kunnen installeren.


Reageer