Skip to main content

Dag,

Sinds maandag jl. kan ik geen KPN mail verzenden via Outlook.

Ontvangen gaat wel. via mobile ook. Andere mailadressen via Outlook werken wel volledig. Heb de instellingen nagekeken, staan goed.

Gisteren (25/8) gebeld met klantenservice; aangegeven wordt dat er is een storing is bij gebruik van Outlook. Uiteraard is dat nergens terug te vinden op de KPN site.

Kan iemand mij vertellen wat de status is?

Thanks alvast.

Hallo @Guido VG 

 

Gebruik je soms AVG of Avast anti-virus, daar zijn de laatste tijd veel meldingen van dat uitgaande mail niet meer werkt.

Je kan dan in AVG de scan voor uitgaande mail zo uitzetten:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

Zie ook deze post:

 


Hey GeSp,

Thanks voor je snelle reactie!

Ik gebruik idd AVG. Ik ga je oplossing proberen en laat weten of het werkt!

 

 


Hallo @Guido VG kun je de mail wèl verwerken via de webmail van KPN?

 


Hallo GeSp, ja, uitzetten van AVG werkt. thanks!

 

Hallo JanD, bedankt voor je reactie. Ik kon via webmail wel verzenden en nu, door het uitzetten van AVG, ook weer op Outlook.

Het vreemde is wel dat ik zie dat op mijn webmail (die ik normaal nooit gebruik) er veel berichten niet binnenkomen op op Outlook wel. Zo heb ik vandaag 6 mails binnen op Outlook maar niet op webmail(?)

 

Heb jij/jullie daar een verklaring voor?

 


Hallo @Guido VG als je in je eigen programma van het POP-protocol gebruik maakt en je haalt via je eigen programma de mail binnen, verdwijnt deze van de mailservers (webmail) van KPN.

Alleen als je van het IMAP-protocol gebruik maakt, zie je een afspiegeling van de webmail, wat in de webmail staat zie je dan ook in je eigen programma. Iedere wijziging die je doet in je eigen programma heeft dan ook weer zijn weerslag op de webmail.

 

 


Fijn dat je weer kunt mailen @Guido VG 

 

Wat @JanD klopt, alleen blijf jij wel andere / oude mails zien?, normaal is het met POP zo dat afhankelijk van de instellingen je alles blijft zien of alleen mail van de laatste x aantal dagen.

Als je mails verstuurt via Outlook, zie je die daarna ook in webmail bij de Verzonden items, dat zou duiden op IMAP?

Kan je in de account instellingen terugvinden of je POP of IMAP gebruikt?


@Guido VG

Wat @JanD schrijft is juist. Maar dan kan het natuurlijk wel lastig worden met de keuzes die je moet maken. POP trekt je webmail leeg. Op zich niet erg, maar als je pc crasht ben je waarschijnlijk al je (oude) mails kwijt. Daarom zou IMAP beter zijn. Maar als de kpn-mail niet zo'n grote opslag heeft dan loopt je webmail wellicht vol.

Zelf heb ik ooit gekozen voor een gratis mailbox met veel opslagcapaciteit waardoor ik bovenstaande dingen niet heb. Maar ook bij zo'n gratis mailbox is er een nadeel: je betaalt met je privacy.

Mijn mail afhandelen doe ik sinds een paar jaar in de browser, dus in de webmail. Zowel voor privé als voor werk. Op die manier heb ik nooit mogelijke problemen met programma of instellingen.


Hallo @Katana321 de Webmail van KPN heeft ook een hele grote (gratis) capaciteit, je moet natuurlijk wel de mail goed beheren, opslaan en afdrukken op eigen systemen als het belangrijke mail is, want alles wat in the cloud staat kan verloren gaan.

CC: @Guido VG 


Dag, bedankt weer voor de adviezen.

Mijn instelling staat op IMAP. Verzonden items via Outlook zie ik idd ook in de verzonden items van de webmail staan maar nog steeds lopen de berichten niet synchroon.

Oftewel wat ik binnenkrijg in Outlook (ook via de app op de telefoon) staat gedeeltelijk niet op de webmail. Dat geldt ook voor mail waar ik verder niets mee heb gedaan (geopend, verwijderd)

Ik zie geen verband……….


Hallo @Guido VG binnen het instellingenmenu van de webmail, moeten mappen wel even aangevinkt worden die mee moeten doen met de synchronisatie, die zie je dan ook weer terug in je eigen programma.

Â