Skip to main content

Probleem bestaat nog steeds. Ik gebruik een @xmsnet.nl account (waarom staat die niet in de lijst van KPN?). Xmsnet is ooit overgenomen door Telfort en wij moesten (na de verhuizing naar KPN servers, afgelopen najaar) de mail verzenden via smtp.telfort.nl. Dat werkte tot gisteren (12 januari 2021) prima, maar nu dus niet meer. Ophalen van mail (via pop3.telfortglasvezel.nl) (ja, een andere server!) gaat nog steeds goed.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Joop-K , als je bedoelt dat het via LiveMail niet meer lukt, moet je ook niet meer willen, LiveMail2012 wordt al jaren net meer ondersteund door MS, beter is het de MAIL-app te gebruiken binnen Windows10.

Kun je wel via de webmail bij je mail komen?

 


@Joop-K :

Hoeveel tekens heeft jouw wachtwoord ? Misschien 8 of 9 ?

Verander de uitgaande server van “smtp.telfort.nl” in “smtp.telfortglasvezel.nl”. Lukt het dan wel om email te versturen ?

“pop3.telfortglasvezel.nl” is de zogenaamde “inkomende server".


Ja, mail ophalen lukte wel. Ook als ik rechtstreeks inlog op de webmail, kan ik in- en uitgaand verkeer toepassen. Overigens is gistermorgen, zomaar, de blokkade verdwenen. Ik vermoed dat iemand bij KPN toch het foutje verholpen heeft. Ja. dat WLM een gedateerd product is, weet ik. Binnenkort schaaf ik een nieuwe laptop aan. Dan gaat alles weer eens op de schop.


@Joop-K :

Er waren meer mensen die hier last van hadden. Waarschijnlijk was er een kleine storing bij de KPN.


Hi @Joop-K, lastig dat je even last hebt gehad van problemen met je mail. Je hoort inderdaad gewoon de KPN mailservers te kunnen gebruiken voor jouw XMSnet e-mailadres. Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.