Skip to main content

Ik krijg van een bepaalde afzender te horen dat de mails aan mij geweigerd worden. Oudere mails die nog in mijn outlook staan van deze afzender (outlook voor Mac) kan ik niet beantwoorden en ik krijg dan de melding:

5.0.0 mail rejected (foutcode -17099)

Het betreft een organisatie die al heeft gekeken of de software bij verzenden een fout genereert maar dat lijkt niet het geval.

Alle mail die nu moeten komen van een bepaald adres of die ik daar naar toe wil sturen lijkt te mislukken. Overige mails komen gewoon binnen met outlook.

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Hoi @RvB65, welkom hier. 

Dus iemand kan jou geen mails sturen en jij kan zijn mails niet beantwoorden. Je krijgt dan deze foutmelding. Verder kan je wel naar iedereen mailen? Ook alles kan je ontvangen verder? 

Wat staat er nog meer onder de foutmelding? En kun je aan jouw profiel jouw mailadres en het ‘probleem’ e-mailadres toevoegen? Hoor ik als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens op onderzoek uit. 

 


Andere mails kan ik gewoon ontvangen en beantwoorden.

De mail blijft in mijn outlook UIT-box staan en de foutmelding bij verzenden is 5.0.0 mail rejected (foutcode -17099). Verder krijg ik geen melding en blijft de mail dus ‘ hangen’ in de outbox.

Ik heb mijn profiel aangevuld.


Yes, bedankt. Ik heb er even samen met een collega die alles over mail weet naar gekeken. Hij heeft het weer in orde gemaakt. Ik weet niet zo precies wat er aan de hand was, maar je kan weer mails versturen en ontvangen.