Skip to main content

Beste mensen,

Sinds de  “grote verandering”  kan ik geen smileys meer aan mijn emails toevoegen.

Dat deed ik  (tot groot plezier van de ontvangers)  meerdere keren per dag van deze site :

https://www.allsmileys.com/random-email-emoticons.php

Nu gaat dat niet meer,  ongeacht welke browser ik gebruik.

Met  Gmail :  geen probleem   -   works like a charm ….

Heeft iemand enig idee ?

Groetjes van Amy.

 

Hi Amy, welkom op het forum. 

Ik heb ze beide zowel via onze webmail en Gmail geprobeerd. Je kunt ze wel erin plakken, ze bewegen alleen niet. Zijn gifjes namelijk. Of begrijp ik de vraag verkeerd? 

Ik hoor graag van je. 


Hi  Alex-P,

Bedankt voor je reaktie !

Ik weet niet wat  "gifjes”  zijn  ….

Gekopieerd en geplakt heb ik deze smileys nog nooit.

Het leuke ervan is juist dat ze bewegen  (de meesten,  althans).

In  Gmail  werkt het net zoals  “before the change”  in KPN webmail ….

Het kan niet te maken hebben met het feit dat de allsmileys site  (nog)  Flash gebruikt,  want dan zou de browser vragen om Flash eenmalig toe te staan.

Het is natuurlijk geen groot probleem;  ik vind het aleen zo jammer.

Groetjes van Amy.


Gifjes zijn bewegende plaatjes, wat jij dus ook aangeeft. Lukt het jou nu nog wel in Gmail dan? Mij lukt het daar namelijk ook niet meer. 


gifjes zijn bewegende plaatjes, wat jij dus ook aangeeft. Lukt het jou nu nog wel in Gmail dan? Mij lukt het daar namelijk ook niet meer. 


Ik schrok van je bericht dat het jou in Gmail ook niet meer lukt,  dus ben ik het meteen even gaan proberen en heb mezelf een  “test-mailtje” gestuurd vanuit  Gmail  mèt smiley …..

Als je Flash  toestaat,  dan moet je wel twee keer de smiley die je wilt hebben,  clicken  (merkte ik allang,  sinds  Flash disabled is(

Sorry dat ik Nederlands en Engels door elkaar haal;  ik doe alles de hele dag in het Engels en denk zelfs in Engels  -  heb mijn default browser  (Firefox)  ook in het Engels;  ik werk als contributor op het Mozilla support forum.


Ja, dat zie ik nu ook, maar flash is in ieder geval een aflopend verhaal. Adobe, het bedrijf achter Flash, gaat hier in 2020 ook helemaal mee stoppen. 

 

gifjes zijn bewegende plaatjes, wat jij dus ook aangeeft. Lukt het jou nu nog wel in Gmail dan? Mij lukt het daar namelijk ook niet meer. 

 

Sorry dat ik Nederlands en Engels door elkaar haal;  ik doe alles de hele dag in het Engels en denk zelfs in Engels  -  heb mijn default browser  (Firefox)  ook in het Engels;  ik werk als contributor op het Mozilla support forum.

 

Geen probleem, ik volg het nog. ;)


Tevens is Flash een gapend beveiligings gat wat je beter gewoon niet op de PC kan hebben :)


Dat ook nog eens. 


Beste Alex en Dennis,

Ja,  zo wordt het verdwijnen van Flash eind volgend jaar  “gerechtvaardigd”,  maar ik vraag me af :  wat voor veiligingheidsrisico's heb ik dan de afgelopen jaren gelopen ???

Zolang ik Windows built-in Defender gebruik en een super-veilige browser  (Firefox)  -  wat voor gevaar loop ik nou eigenlijk ?

Men loopt meer gevaar door zogenaamde security software te installeren :

Zie dit artikel ....

En ook dit artikel .…

Ik ga gewoon lekker door met mijn  “allsmileys”  (de site gebruikt nog steeds Flash)  !

 

                                             5272.gif

 

 

 

 


Ook dan kan flash als een achterdeur worden gebruikt voor malware, toegang tot bestanden en in ergere gevallen het volledige beheer van je computer. Overigens rechtvaardigen wij niets, wij waarschuwen alleen maar. 

 

 

Ik ga gewoon lekker door met mijn  “allsmileys”  (de site gebruikt nog steeds Flash)  !

Niemand houdt je tegen. :wink:


Hey Alex,  ik zei niet dat   jullie   dit rechtvaardigen  -   het zijn de browsers die dit doen,  zonder enig bewijs.

We hebben nog nooit  (in mijn drie jaar als contributor op het Mozilla support forum)  een geval gezien,  waarbij  Flash de boosdoener was.

Wèl krijgen we konstant klachten van iedereen die online games doet  -  veel games sites gebruiken ook nog steeds  Flash,  terwijl  Adobe in  2017  al het eind van Flash in 2020 heeft aangekondigd.

Gebruikers zijn kwaad omdat de browsers niet meer Flash  permanent  toestaan,  en ze iedere keer dat ze een game willen spelen,  Flash  opnieuw moeten  “enablen”.

Maar dit heeft niets met KPN webmail te maken;   ik startte deze thread omdat ik me afvroeg waarom ik de animaties van  “allsmileys”  niet in KPN webmail kan plaatsen  (zoals vóór  “de switch”),  maar wèl in alle andere mail providers.

Ik heb de site in kwestie inmiddels gevraagd om zo gauw mogelijk over te gaan van Flash naar HTML,  want ik denk dat dàt de oorzaak is …..

Iedereen alvast een heel fijn weekend toegewenst !   Enne :  smile !

Groetjes van Amy.