Skip to main content

Tot en met zondag 15 augustus 2023, kon ik alle nieuwsgroepen volledig lezen en posten. Ik werk met het Thunderbird email programma.  Ik heb op woensdag 16 augustus 2023 gebeld met de helpdesk van KPN en kreeg te horen dat de emailserver veranderd was van news.kpn.nl naar kpn.com\nieuws. Dat heb ik aangepast. Maar helaas bleek daarna de internet verbinding met KPN verbroken, maar alleen voor de nieuwsgroepen. De email adressen zijn, het schermpje berichten ophalen een envelopje, maar bij de nieuwsgroepen een bolletje, wat betekent dat deze geen verbinding heeft met internet. 

Ik denk dat dit aan de SMPT verbinding ligt, omdat deze de nieuwe nieuwslezer instelling niet erkent. Maar ook bij de  poging om deze toe te voegen, krijg ik het foutbericht dat ik de bestaande SMPT instellingen moet gebruiken. Hoe ik een niet bestaande SMPT instelling op een andere wijze moet toevoegen, weet ik niet. 

Bovendien kan ik de nieuwsgroep kop (kpn.com\nieuws) niet verwijderen, om deze opnieuw te installeren. Hoe dat wel moet weet ik niet, alhoewel ik een andere nieuwsserver in het verleden wel heb kunnen verwijderen. Ik begrijp er niets van. Want dan zou ik, na het verwijderen van de nieuwslezer en het opnieuw installeren ervan, mogelijk het probleem hebben opgelost. 

Kan iemand mij hiermee helpen, alstublieft?

Hoi @nieuwsgroepen, welkom op ons forum!
Vanuit de klantenservice kan ik je hier maar beperkt mee helpen maar ik heb wel een handig topic over:
 

Algemene informatie over Usenet

KPN heeft 2 nieuwsservers:

1): Nieuwsserver voor tekstberichten: textnews.kpn.nl. Poort 119 (of 563 met SSL)

2): Binaries nieuwsserver: news.kpn.nl. Poort 119 (of 563 met SSL)

 

Gebruikersnaam en wachtwoord voor Usenet programma's

Gebruikersnaam: laat dit veld leeg

Wachtwoord: laat dit veld leeg


Ik heb op woensdag 16 augustus 2023 gebeld met de helpdesk van KPN en kreeg te horen dat de emailserver veranderd was van news.kpn.nl naar kpn.com\nieuws.

U heeft iemand aan de lijn gehad die geen flauw idee had wat nieuwsgroepen zijn.

Want voor de duidelijkheid: dit is onzin.

Gebruik bij het verbinding maken met nieuwsgroepen geen gebruikersnaam en wachtwoord. Dan moet het lukken.