Skip to main content

Ik wil een .csv bestand met personen toevoegen aan contacten in KPN Webmail. Maar krijg de melding: Kan losse kolom titel niet vertalen. Wat doe ik verkeerd? 

mijn .csv bestand ziet er zo uit 

Admin: privégegevens verborgen

@AHoltslag1950 

Exporteer eerst eens een aantal gegevens vanuit de KPN webmail en vergelijk die gegevens met een *.csv bestand dat je hebt ge-exporteerd uit Outlook (?????). Of probeer gegevens uit de webmail te importeren in Outlook. Zijn de kolommen hetzelfde ?


Hoi @AHoltslag1950, leuk dat je je vraag hier stelt. Heb je het advies van @Willy22 hierboven al gezien en uitgeprobeerd?


Dat plaatje is natuurlijk sowieso al verkeerd. Want naam en emailadres moeten aparte kolommen zijn. In dat plaatje staan ze beide in kolom A.


@AHoltslag1950

Ik denk dat de KPN webmail zich verslikt in de komma in dat veld.

@Nick83 heeft gelijk. Naam en emailadres moeten in verschillende kolommen staan bij de KPN webmail.

Je moet dus kijken wat de kolomstructuur is, als je een CSV bestand vanuit de webmail exporteert. Daarna moet je ervoor zorgen dat de kolomstructuur van het CSV bestand, dat je vanuit Outlook exporteert hetzelfde is . Dan zal het importeren geen probleem moeten zijn.


Open het bestand eens in kladblok. Die zie je hoe het bestand echt opgemaakt is. Het is een gewoon normaal simpel tekstbestand. Dus openen in kladblok kan gewoon. Zelfs aanpassingen maken en opslaan kan. 


Bedankt voor de diverse reacties.

tot nu werkt geen van de suggesties, helaas


Hi @AHoltslag1950 ,

Het gaat erom dat de opmaak van de CSV zo is, zoals de webmail hem verwacht. Onderstaand is een voorbeeld van hoe het wel zou moeten werken:

 

"Display name","Email 1"
"KPN Abusedesk","abuse@kpn.com"