Skip to main content

sinds enige tijd ontvang ik dagelijks talloze ongewenste mails, van McFee en dat mijn account is afgelopen, dat ze infecties hebben gevonden, dat ik veel korting krijg bij verlenging ed. ze komen hoofd zakelijk van verschillende mail adressen soms 2 gelijktijdig van het zelfde adresĀ  maar met verschillende teksten. bestaat er een mogelijkheid dat dit stopt. Kan mijnĀ Mail adres niet opheffen i.v.m. activiteiten Wie weet er een oplossing B.V.D.

Hallo @Hans van HoutenĀ in de spam-map plaatsen, het spamfilter is zelflerend, als er maar genoeg mensen zijn die dat soort mails in de spam-map gooien, houdt het vanzelf een keer op op de lange termijn.

Ā 


Ik heb er hier ook een. Het afzender adres is:

"McAfee"<no-reply@xxxxxx.com> met xxxxxx = telstra. (ik zal maar geen dubieuze e-mail links posten)

Ā maar u ziet waarschijnlijk alleen McAfee.

De mails hebben maar een doel: u verleiden op een knop te drukken die een website opent om persoonlijke gegevens te achterhalen, of om malware op de computer te zetten.Ā  De mail die ik heb bevat een link naar een zeer ongedefinieerde site, ik zal die niet openen. Tenzij u klant bent van McAfee, het is een bekende virusscanner, Ā  is er maar een oplossing: of in de webmail of uw lokale e-mail client een regel definieren die alle mail afkomstig van mcafee of met mcafee in de titel naar de prullenbak dirigeert (of als u voorzichtig bent naar de SPAM map).

Helaas heeft in mijn geval de afzender alvast wat maatregelen tegen deze regels genomen door Mcafee te schrijven met punten tussen de letters en verloopt als verl00pt, dus het blijft toch een wedloopā€¦Ā 


@Hans van HoutenĀ 

Ikzelf hebĀ dit gedaanĀ om de hoeveelheid spam FORS te verminderen.


HoiĀ @Hans van Houten, welkom op het forum! Jammer te horen dat je last hebt van spam. Zoals je het beschrijft, met ook de aanvulling van hmmsjan erbij, klinkt het als een spam run.Ā Dat is een relatief korte, maar heel hevige, stortvloed aan spammails. De spammers proberen dan in korte tijd zoveel mogelijk mensen te bereiken in de hoop dat er hier en daar mensen daadwerkelijk klikken. Dergelijke spam runs worden door spamfilters uiteindelijk vaak wel ondervangen. Maar het kan soms een dag of wat duren voor dit zo is. Dit omdat spammers allerlei truukjes gebruiken om spamfilters zoveel mogelijk te bespelen.

Wat jij als klant hier aan kunt doen is alles consequent als spam markeren in de je mailprogramma of webmail. Gebruik daarvoor de knop, of sleep de mail naar de spamfolder. Dit helpt ons spamfilter om zo snel mogelijk door te hebben dat het spam is.Ā 

Je kunt dit ook doen door middel van een filterregel waarbij mails van een bepaalde afzender of met bepaalde tekst in de titel automatisch naar de spam gaan.


E-mail over McAfee heeft toch een slechte reputatie gekregen bij het spamfilter: de notificatie emails betreffende dit onderwerp van dit forum verdwijnen nu in de spam..

Ā 


ik heb nooit een mc afee abonnement gehad, krijg ook al maanden valse mails. Dreigingen met uw account wordt geblokkeerd.Ā  Verplaatsen naar spam lukt niet eens. Pff wordt er helemaal gestoord van. Als ik de mail uit mijn postvak wil verwijderen krijg ik de melding dat ik mijn instelling moet aanpassen.... zo proberen ze natuurlijk achter mijn gegevens te komen.


@Cathrien59

Gebruik je een smartphone of bijv. een laptop ?

Probeer dit eens:

Hoewel ik persoonlijk er geen fan van ben kun je ook zowel in jouw emailprogramma als in de KPN webmail ook een aantal zogenaamde ā€œberichtregelsā€ aanmaken waarmee je emails met bepaalde teksten (bijv. ā€œMcAfee") kunt tegenhouden.