Skip to main content

Hallo

Ik zie de van mijn mac verwijderde emails op de server staan. Kan ik deze terugzetten? of een aantal (niet alle is noodzakenlijk)

Ik kan wel verwijderen dan moet terugzetten toch ook kunnen.

 

groet

Harry de Wekker

Terugzetten naar wat? Naar uw mac? Wat u dan eigenlijk bedoeld is: opnieuw ophalen vanaf de server...?


Hallo @hdw1948 als je op je PC volgens het IMAP-protocol werkt, zie je ze gewoon staan in je PC.

 


Hallo @hdw1948 als je op je PC volgens het IMAP-protocol werkt...

Ik gok dat da precies niet het geval is...


@hdw1948

Ik denk dat je in jouw emailprogramma (alleen ?) met het POP protocol werkt. Dan heb je waarschijnlijk ook een optie aangevinkt in dat account waardoor dat POP account een kopie van alle email op de (KPN) emailserver laat staan.

Oplossing:

Maak, in jouw emailprogramma, een extra account aan dat met IMAP werkt en verwijder m.b.v. dat account alle emails die je niet wil bewaren. Doordat je met IMAP werkt, verwijder je hiermee die emails van de KPN emailserver.

Maak dan een extra (tijdelijk) emailaccount aan met POP werkt en dat naar datzelfde emailadres wijst. Dan haalt dat POP account alle email die op de server in de map “Postvak In” staat opnieuw op. Als alle email binnengehaald is kun je dat tijdelijke account weer verwijderen uit jouw emailprogramma. Denk eraan om ook hier de optie aan te vinken die een kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan.


Hartstikke bedankt, klinkt me logisch. Ga dit proberen. 


@hdw1948 

Laat even weten of het gelukt is.


Uiteraard. Ik laat het weten. 


@hdw1948

Nog een tip:

Zorg ervoor dat je 2 accounts hebt in jouw emailprogramma: ééntje dat met POP werkt (dit heb je waarschijnlijk al) en één dat met IMAP werkt. Beiden moeten dan naar hetzelfde emailadres wijzen. M.b.v. van dat IMAP account kun je dan ook makkelijker zien wat het KPN spamfilter allemaal in de spammap heeft gezet.


Of voor de IMAP simpel de webmail gebruiken @hdw1948 :

KPN Webmail (kpnmail.nl)

 


Bedankt voor alle waardevolle tips,  alles is weer in orde.