Skip to main content

Omdat mijn Dell laptop gisteren in reparatie was, heb ik mijn oude Toshiba laptop weer een dag gebruikt. Om hetnetmail te krijgen werd pop3 wachtwoord gevraagd. Na het invullen haalde de laptop al mijn hetnetmails naar lokale schijf van de oude Toshiba. Terugmailen lukt niet, waarom weet ik niet. 

Meer dan 1000 recente mails kan ik nu niet openen op mn Dell, mobiel en webmail. Ik wil ze terug want veel nog lopende werkzaken. Kan ik dit met terugwerkende kracht synchroniseren?

Hoe los ik dit op? Wie kan me helpen?

 

 

@Rapide 

Doe dit op jouw Toshiba:

Zorg er eerst voor dat dat POP account - bij het ophalen van email - altijd een kopie van de email op de (KPN) emailserver laat staan.

Maak een extra emailaccount aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt en dat naar het juiste emailadres wijst. Selecteer - per map bij dat POP account - alle emails en markeer deze als “Ongelezen".  Dan staat achter de mapnaam het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map). Kopieer vervolgens - in jouw emailprogramma, per map - alle emails vanuit het POP account naar de juiste map in dat IMAP account. Dat gaat het emailprogramma aan het werk om die emails te kopieren (= terugzetten op de KPN emailserver). Bij ca. 1.000 emails betekent dat dat je wel even (fors) geduld moet hebben voordat alles is teruggezet. Als alles met succes is teruggezet laat je het IMAP account staan en kun je het POP account wissen.


Dank voor je reactie, fijn! Ik ga het morgen proberen. 


Ik denk dat je op 1 of andere manier het pop3 account moet uitschakelen. Want als je via imap de mail terug op de server gaat zetten, dan zou het kunnen zijn dat het pop3 account ze weer op gaat halen.


@Nick83 heeft gelijk.

@Rapide  

Maar de oplossing is ook hier heel simpel:

1)) Maak in de KPN webmail een of meerdere extra tijdelijke mappen aan onder jouw account. Synchroniseer deze mappen met het IMAP account.

2)) Kopieer alle email (van het POP account) naar één van die tijdelijke mappen (IMAP) en niet naar “Postvak In" (IMAP). Want bij POP haalt het emailprogramma alleen email op uit “Postvak In".

3)) Als alle email is gekopieerd verwijder je het POP account op de Toshiba. Verplaats daarna de email uit die tijdelijke mappen naar de juiste map(pen), bijv. naar “Postvak In".

Laat even weten of het gelukt is.


Blij met jullie hulp, moet het stap voor stap doen en hoop dat het lukt 🙏. En anders meld ik me hier weer graag!


Of in het emailprogramma bij het pop3 account een fout wachtwoord invullen. Weet je zeker dat die niks meer ophaalt. Hij gaat alleen wel steeds klagen dat het wachtwoord fout is 😁


Hoi WGM-N en Nick83,

Ik zit achter de Toshiba maar elke stap die jullie noemen, gaat boven mijn digitale pet. Ik begrijp de logica maar weet niet waar ik wat kan vinden en aanpassen. Ik zou hier liefst doorheen geloodst worden, maar waar vind ik telefonische of live hulp? Voordat ik het probleem nog erger maak...


Vragen over POP komen hier regelmatig langs (helaas).
Dit schreef ik er onlangs nog over : 

De emails op het apparaat met pop kun je weer op de server zetten zodat ze weer op elk apparaat beschikbaar zijn.

Helaas is het zo dat de standaard instelling bij POP ( bij de meeste programma’s, alle  ? ) zo is dat de email na binnenhalen wordt verwijderd van de server, maar dat kan zeker anders ingesteld worden.

In dit onderwerp :

Wat mij nu opvalt, bij deze vraag, er wordt niet gesproken  ( of ik kijk niet goed ) over welk email programma het hier gaat ?
Het principe is gelijk maar de bediening kan wel anders zijn uiteraard.


Dag Kees, ik gaf al aan dat het om @hetnet.nl mail gaat.

Inmiddels heeft de KPN helpdesk me geholpen. Ze kunnen mijn mail van voor gisteren niet herstellen in de server, maar hebben in elk geval geholpen om de mails naar goede laptop (en server) te kunnen verzenden. 

Als ik dit heb gedaan, gaat de oude Toshiba de deur uit, dat begrijpen jullie vast!

Veel dank voor jullie hulp! 


In mijn emailprogramma (“Outlook Express Classic") ziet het er als volgt uit (Zie plaatje hieronder):

Het “WMG hetnet (IMAP)” account (rode pijl) is het IMAP account. De blauwe pijl wijst naar de lokale naam van het POP account (“Lokale mappen"). Het IMAP account toont de exacte structuur hoe het er uit ziet op de KPN emailservers (zoals ook te zien is in de KPN webmail).

Stel ik wil emails van “AA Testfolder” (groene pijl, POP account) kopiëren naar de map “Bewaren 2” (zwarte pijl, IMAP) van het IMAP account.

Dan selecteer ik alle emails uit “AA Testfolder” en markeer deze als “Ongelezen”. In dit geval zijn er dan 48 ongelezen emails (= 48 emails in die map).

Dan selecteer ik al die 48 emails nog een keer en dan kopieer ik gewoon die emails naar de map “Bewaren 2”. Het emailprogramma gaat dan aan de slag om deze emails te kopieren.

Omdat “Bewaren 2” een map is die aan het IMAP account hangt, gaat het emailprogramma deze emails terug zetten op de KPN emailserver, in de map “Bewaren 2” onder het IMAP account.

Naarmate er meer emails zijn in een map neemt deze procdure uiteraard meer tijd in beslag. Dus je moet voor dit klusje niet even willen afraffelen maar gewoon er even de tijd voor nemen.

Als alles goed gegaan is, heb je dan die 48 ongelezen emails in de map “Bewaren 2” staan. Deze staan dus nu weer op de KPN emailservers omdat het een IMAP account is. D.m.v. het markeren van deze emails als “Ongelezen” kan ik beter zien of alle emails goed zijn aangekomen.

Ik kies hier voor “Kopieer emails” omdat als er iets mis gaat ik nog een kopie heb van de originele emails.

Durf je het niet aan om alle emails in één keer te kopieren/terug te zetten, begin dan eerst met het kopiëren van één of meer groepen van bijv. 5 of 10 emails.

 

 


Dag Kees, ik gaf al aan dat het om @hetnet.nl mail gaat.

Maar ik vroeg mij af welk email programma je gebruikt

Inmiddels heeft de KPN helpdesk me geholpen. Ze kunnen mijn mail van voor gisteren niet herstellen in de server, maar hebben in elk geval geholpen om de mails naar goede laptop (en server) te kunnen verzenden.

Is dat niet in tegenspraak met elkaar, hoe dan ook, het is weer terug (?).

Als ik dit heb gedaan, gaat de oude Toshiba de deur uit, dat begrijpen jullie vast!

Die laptop zelf kan er niets aan doen :-)

Voor de meelezers, met webmail was dit niet gebeurd.


Programma is Outlook, sorry!

 


Ha @Rapide, volgens mij is het nu allemaal gelukt? Fijn om te lezen dat je er met hulp van de community én KPN toch uitgekomen bent. Ik markeer een beste antwoord, zodat mensen die hier ook tegenaan lopen, gemakkelijk zien wat een oplossing voor dit probleem is!


In mijn emailprogramma (“Outlook Express Classic") ziet het er als volgt uit (Zie plaatje hieronder):

Het “WMG hetnet (IMAP)” account (rode pijl) is het IMAP account. De blauwe pijl wijst naar de lokale naam van het POP account (“Lokale mappen"). Het IMAP account toont de exacte structuur hoe het er uit ziet op de KPN emailservers (zoals ook te zien is in de KPN webmail).

Stel ik wil emails van “AA Testfolder” (groene pijl, POP account) kopiëren naar de map “Bewaren 2” (zwarte pijl, IMAP) van het IMAP account.

Dan selecteer ik alle emails uit “AA Testfolder” en markeer deze als “Ongelezen”. In dit geval zijn er dan 48 ongelezen emails (= 48 emails in die map).

Dan selecteer ik al die 48 emails nog een keer en dan kopieer ik gewoon die emails naar de map “Bewaren 2”. Het emailprogramma gaat dan aan de slag om deze emails te kopieren.

Omdat “Bewaren 2” een map is die aan het IMAP account hangt, gaat het emailprogramma deze emails terug zetten op de KPN emailserver, in de map “Bewaren 2” onder het IMAP account.

Naarmate er meer emails zijn in een map neemt deze procdure uiteraard meer tijd in beslag. Dus je moet voor dit klusje niet even willen afraffelen maar gewoon er even de tijd voor nemen.

Als alles goed gegaan is, heb je dan die 48 ongelezen emails in de map “Bewaren 2” staan. Deze staan dus nu weer op de KPN emailservers omdat het een IMAP account is. D.m.v. het markeren van deze emails als “Ongelezen” kan ik beter zien of alle emails goed zijn aangekomen.

Ik kies hier voor “Kopieer emails” omdat als er iets mis gaat ik nog een kopie heb van de originele emails.

Durf je het niet aan om alle emails in één keer te kopieren/terug te zetten, begin dan eerst met het kopiëren van één of meer groepen van bijv. 5 of 10 emails.

 

 

Jij hebt echt fantastisch geholpen, veel dank!!


Reageer