Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben mijn wachtwoord voor mijn mailbox@hetnet.nl kwijt.
Kan ik een herstelwachtwoord per post op mijn huisadres ontvangen? Zo ja, dan vraag ik dat bij dezen aan.

Alle andere opties heb ik (ook met hulp van de helpdesk) al geprobeerd.

Hoi @Willhelmrange,welkom op ons forum! Helaas kunnen we deze niet per brief resetten. Je had de stappen op kpn.com/wachtwoord al doorlopen? Waar loop je precies vast?


Thomas, 
Zoals ik al schreef heb ik alle opties met de helpdesk al doorgenomen. De link die je stuurde, leidt me naar een pagina waarop met KPNID ingelogd moet worden….: echter, aangezien ik van mijn hetnet.nl account geen wachtwoord meer heb, kan ik dus ook niet in de KPNID.
Ik schrijf nu in dit forum met een nieuw aangemaakt KPNID om toch verder te kunnen. Blijft dat ik mijn oude account van hetnet.nl graag nog wil inzien en daarom heb ik deze vraag in dit forum gesteld. 

Ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest?


Heeft u een thuis abonnement bij KPN? Dan maakt u een MijnKPN account aan. Dat kan met bijvoorbeeld een Gmail adres. Op dezelfde manier als dat u bij bol.com of marktplaats.nl een account aanmaakt.

Vervolgens koppelt u uw thuisabonnement aan. Dit hierbij moet u volgens mij uw abonnementnummer invoeren en mogelijk de laatste 3 cijfers van uw rekeningnummer ter controle ofzo.

Daarna kun u het wachtwoord van uw hetnet adres opnieuw instellen.


@Nick83 :  Ik spreek even namens mijnheer Range, maar jouw oplossing hebben we uiteraard ook al getracht. Vandaar dat mijnheer Range met zijn nieuwe KPNID dit bericht heeft gepost. Als je aan het nieuwe KPNID het emailadres van hetnet.nl wilt toevoegen, dan gaat dat niet want “het mailadres is al in gebruik”. Dus zijn we nog geen stap verder. 

We begrijpen gewoon niet waarom een wachtwoord niet hersteld kan worden door een ouderwetse brief naar het huisadres te sturen.


Wachtwoorden via de post versturen is niet meer mogelijk zoals ik eerder al noemde.

Met je nieuwe KPN ID kun je via mijn.kpn.com het abonnement toevoegen waar het hetnet mailadres gekoppeld is. 
Als je die gekoppeld hebt kun je via email.kpn.com je mailbox beheren en ook het wachtwoord wijzigen.

Dit is dus een andere stap dan het bestaande mailadres opnieuw aanmaken. Houd er ook rekening mee dat er maar 1 thuis abonnement gekoppeld kan zijn aan een KPN ID


Als je aan het nieuwe KPNID het emailadres van hetnet.nl wilt toevoegen, dan gaat dat niet want “het mailadres is al in gebruik”.

Het is helemaal niet mogelijk om een emailadres aan een KPN ID toe te voegen. Dus wat bedoelt u hier mee?

U probeert waarschijnlijk een nieuw KPN ID aan te maken met dat @hetnet adres. Dat kan niet. Daarom schreef ik:

Dat kan met bijvoorbeeld een Gmail adres. Op dezelfde manier als dat u bij bol.com of marktplaats.nl een account aanmaakt.

Gebruik dus een Gmail adres om een nieuw KPN ID te maken.


@Thomas : Met het nieuwe KPNID (met een nieuw KPN emailadres) hebben we het abonnement toegevoegd van tv en 2 mobiele nummers: dat gaat allemaal prima. Het emailadres met “hetnet.nl” is hier echter helemaal niet aan gekoppeld en dus kan ik het wachtwoord niet wijzigen. 
 

Kunnen we anders naar een fysiek KPN servicepunt gaan om dit in persoon te kunnen regelen? 


Wat is er mis om een Gmail adres aan te maken?


@Nick83 @AriënC : ik heb een ander emailadres van KPN gebruikt (@kpnmail.nl) dat is hetzelfde als een gmailadres  gebruiken. 


Probleem is dus opgelost, neem ik aan?


Kunnen we anders naar een fysiek KPN servicepunt gaan om dit in persoon te kunnen regelen? 

U kunt het proberen... maar het zou me niets verbazen als dat niets word.


@Thomas : Met het nieuwe KPNID (met een nieuw KPN emailadres) hebben we het abonnement toegevoegd van tv en 2 mobiele nummers: dat gaat allemaal prima. Het emailadres met “hetnet.nl” is hier echter helemaal niet aan gekoppeld en dus kan ik het wachtwoord niet wijzigen. 

Heeft u uw forumprofiel ingevuld?

https://forum.kpn.com/settings/profile

In het veld "Persoonlijke opmerkingen" vuld u het emailadres in waarvan u het wachtwoord niet meer weet. Dan kan @Thomas nakijken of dat emailadres wel bij uw abonnement hoort. 


@Thomas : ik heb het mailadres ingevuld in het profiel waar het om draait. Dit mailadres moet je kunnen zien bij alle oude documenten en abonnementen van KPN van Wim. Wij zijn erg benieuwd!


Bedankt voor je gegevens @Willhelmrange, Alles lijkt gewoon goed te staan, ik zie het mailadres uit je beschrijving gekoppeld aan het klantnummer uit je beschrijving en deze zijn gekoppeld aan het MijnKPN account met het zelfde mailadres als het mailadres waarmee je hier inlogt.
Als je met jouw eigen mailadres dus inlogt op email.kpn.com moet je daar de mailadressen en mailboxen kunnen beheren.

Wat misschien nog verwarrend is is dat het ****@hetnet.nl mailadres een alias onder ****@kpnmail.nl (zelfde stukje vóór het @ teken)


@Thomas : je schrijft dat “Als je met jouw eigen mailadres dus inlogt op email.kpn.com” de mailboxen zijn te beheren. Dus voordat ik dadelijk naar mijn schoonvader rijdt, kun je dan bevestigen dat als we inloggen op email.kpn.com met het KPNID met mailadres ***@kpnmail.com, we dan het mailadres f2****@hetnet.nl kunnen zien staan en beheren?? Ik weet van de alias, maar het gaat ons echt om de “hetnet.nl” versie!


Alle adressen in één box, inclusief de aliassen, hebben één en hetzelfde wachtwoord.

Je kunt dus het wachtwoord gebruiken van de box …..@kpnmail.nl waar het bewuste alias ….@hetnet.nl onder valt.


@Thomas : je schrijft dat “Als je met jouw eigen mailadres dus inlogt op email.kpn.com” de mailboxen zijn te beheren. Dus voordat ik dadelijk naar mijn schoonvader rijdt, kun je dan bevestigen dat als we inloggen op email.kpn.com met het KPNID met mailadres ***@kpnmail.com, we dan het mailadres f2****@hetnet.nl kunnen zien staan en beheren?? Ik weet van de alias, maar het gaat ons echt om de “hetnet.nl” versie!

klopt, maar zoals PeterG al schrijft:

Alle adressen in één box, inclusief de aliassen, hebben één en hetzelfde wachtwoord.

Je kunt dus het wachtwoord gebruiken van de box …..@kpnmail.nl waar het bewuste alias ….@hetnet.nl onder valt.

 


@Thomas ; @PeterG :
Poging 1: na het inloggen op email.kpn.com met het oude mailadres f2h...@hetnet.nl krijgen we de melding van het foutieve wachtwoord.
Poging 2: als ik daarna bij mijn KPNID inlog (wim...@kpnmail.nl) zien wij niet het emailadres f2h….@hetnet.nl gekoppeld aan dit KPNID. Je schrijft dat dit wel het geval zou zijn! We kunnen dus nog steeds niet de mails lezen die naar mijn oude mailadres f2h...@hetnet.nl zijn gestuurd. 

Nogmaals: ik ben het wachtwoord kwijt van f2h...@hetnet.nl. Dit is niet gekoppeld aan het KPNID waar ik nu met jullie mee communiceer. Ik wil gewoon dat wachtwoord herstellen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Kunnen we anders gewoon een keer bellen?


Op http://email.kpn.com kun je UITSLUITEND met je KPN ID inloggen. Daar kun je AL je email adressen zien en beheren: tot 6 hoofdaccounts. En als je op zo'n hoofdaccount klikt de aliassen daarin. Je f2h...@hetnet.nl zal onder één van de hoofdaccounts staan, tenzij het zelf het EERSTE hoofdaccount is.

Op f2h...@hetnet.nl kan je alleen inloggen via http://webmail.kpnmail.nl maar dan moet je natuurlijk wel de inloggegevens hebben voor de e-mail box waar dat adres (alias??) onder valt.

Als "f2h...” nu NIET een van de hoofd accounts of een van de aliassen onder een van je email adressen is dan is ie vast en zeker ooit onder een abonnement bij kpn geweest wat je ooit had opgezegt. (Hij had dan inmiddels opgegeven moeten zijn, maar dat is voor honderden accounts door de mazen geglipt.) Voor een uitstapje naar een andere provider. Dan wordt het dus een stuk lastiger. Want dan moet kpn die ergens opzoeken om hem op te heffen. En dan gelijk de reservering na opheffen eraf halen. Daarna kan je ‘m opnieuw aanmaken onder je huidige account. Als een alias.


Nogmaals: ik ben het wachtwoord kwijt van f2h...@hetnet.nl. Dit is niet gekoppeld aan het KPNID waar ik nu met jullie mee communiceer. Ik wil gewoon dat wachtwoord herstellen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Kunnen we anders gewoon een keer bellen?

Dan zal @Thomas er toch in moeten duiken. Waar dat adres ergens 'zweeft’ nu. Want het zit dus niet onder je huidige abonnement. En dat maakt het bijzonder lastig.


Overigens Wilhelmrange. Heb je deze opmerking van Thomas gezien?

daarin staat dat het f2p….hetnet.nl adres als alias onder f2p….kpnmail.nl staat! En het heeft dus hetzelfde wachtwoord als f2p….kpnmail.nl 😉.

Wat misschien nog verwarrend is is dat het ****@hetnet.nl mailadres een alias onder ****@kpnmail.nl (zelfde stukje vóór het @ teken)


Die mailadressen staan goed, F2h***@hetnet is een alias onder een van de mailboxen die onder het klantnummer staan, ik heb @Willhelmrange hier ook even een privébericht over gestuurd


@PeterG : ja dat hebben we gezien. Niet relevant. Ik hoop dat @Thomas en ikzelf/mijn schoonvader eens kunnen bellen want iedereen schrijft langs elkaar heen.


Maar, waarom is dat niet relevant???????

Aliassen hebben geen eigen wachtwoord. Maar hetzelfde als van de box waar ze toe behoren.

Pas via http://email.kpn.com het ww van f2h….kpnmail.nl aan en je kunt ook weer over de hetnet.nl versie beschikken.

Thomas schrijft: Die mailadressen staan goed, F2h***@hetnet is een alias onder een van de mailboxen die onder het klantnummer staan, ik heb @Willhelmrange hier ook even een privébericht over gestuurd

dus nou hou ik er maar over op. Volgens mij ga jij juist langs ons heen….


@Willhelmrange 

Heb je misschien 2 abonnementen  bij de KPN ? Één (nieuw abonnement) voor TV e.d. en één apart emailabonnement (waar dat ….@hetnet.nl emailadres aan hangt) ? dat zou kunnen verklaren waarom het @hetnet.nl emailadres niet zichtbaar is. Zo ja, dan moet je per abonnement een ander KPN ID gebruiken met een ander wachtwoord. Daar zou de fout kunnen liggen. Zo ja, dan kun je ook deze 2 abonnementen laten samenvoegen door de KPN. scheelt weer kosten.

Met het KPN ID moet je ook bij jouw abonnement (althans één van die abonnementen) moeten kunnen binnenkomen.

Maar het wachtwoord voor een KPN ID hoeft niet hetzelfde te zijn als het wachtwoord voor de emailaccounts. Sterker nog, er wordt aangeraden om deze 2 wachtwoorden verschillend te laten zijn.