Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een nieuwsbrief in een keer naar alle adressen sturen of kan ik ze beter opsplitsen

• August 9, 2022
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Ik gebruik Outlook met freeler. Ik wil binnenkort een nieuwsbrief versturen aan zo’n 200 adressen. Moet ik die adressen splitsen en in een aantal mails verzenden, of kan ik alle adressen (ik kopiëer ze uit een Excel- bestand) in één keer invoeren en verzenden?

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste antwoord door Bram van KPN

Hi @Herman K.W.! Zoals je merkt aan de toon van de reacties is het niet vanzelfsprekend dat het werkt.

Het e-mailadres dat je bij je particuliere KPN abonnement krijgt is niet bedoeld voor zakelijk gebruik. Alles dat daar wel op lijkt, zoals veel soortgelijke e-mails versturen, kan worden gezien als spam of misbruik. Dat kan betekenen dat je e-mailadres een tijdelijke blokkade krijgt. 

Als dat zo is kan je via ons Abuse team de blokkade laten opheffen. 

Het is dus beter om een andere manier te vinden om ze te versturen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 9, 2022

Ik gebruik Outlook met freeler. Ik wil binnenkort een nieuwsbrief versturen aan zo’n 200 adressen. Moet ik die adressen splitsen en in een aantal mails verzenden, of kan ik alle adressen (ik kopiëer ze uit een Excel- bestand) in één keer invoeren en verzenden?

Volgens mij euhm... kunt u het best een maildienst gebruiken. Bijvoorbeeld MailChimp ofzo.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 11, 2022

Hallo @Herman K.W. ,

Probeer het gewoon, ik vind ergens op internet een limiet van 500 e-mailadressen. 

Wat zijn de Outlook.com e-maillimieten?

1. Dagelijkse geadresseerden: 5.000.
  2. Maximale geadresseerden per bericht: 500.
  3. Dagelijkse geadresseerden zonder relatie: 1.000. Notities: Een 'niet-relatieontvanger' is iemand naar wie u nog nooit een e-mail hebt verzonden.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2022

Hi @Herman K.W.! Zoals je merkt aan de toon van de reacties is het niet vanzelfsprekend dat het werkt.

Het e-mailadres dat je bij je particuliere KPN abonnement krijgt is niet bedoeld voor zakelijk gebruik. Alles dat daar wel op lijkt, zoals veel soortgelijke e-mails versturen, kan worden gezien als spam of misbruik. Dat kan betekenen dat je e-mailadres een tijdelijke blokkade krijgt. 

Als dat zo is kan je via ons Abuse team de blokkade laten opheffen. 

Het is dus beter om een andere manier te vinden om ze te versturen.