Skip to main content

Wij gebruikten ongeveer 8 jaar geleden nog een @planet.nl adres. Na de overstap naar een andere provider konden we het mailadres niet meer gebruiken. Graag zouden we het @planet.nl adres toch weer gaan gebruiken. Is het mogelijk om het oude mailadres weer te gaan gebruiken met een e-mail only abonnement? En zo ja, welke stappen moeten we dan zetten? Alvast bedankt!

Als het email adres nog vrij is, dan kan je deze als alias vastleggen bij jouw huidige @kpnmail.nl emailadres. Login met jouw KPN ID op https://email.kpn.com, selecteer het emailadres waarbij je dat @planet.nl adres wilt aanmaken.

Kies voor het toevoegen van een extra e-mailadres en geef het hele emailadres in.

 


Bedankt voor uw reactie. Ik weet alleen niet of de beschreven oplossing past bij onze situatie. Wij hebben momenteel geen abonnement van KPN (en willen ook niet overstappen). Het oude e-mailadres met @planet.nl is voor ons belangrijk i.v.m. diverse accounts die daar nog aan verbonden zijn. Een ander e-mailadres van KPN is geen oplossing daarvoor denk ik?


Bedankt voor uw reactie. Ik weet alleen niet of de beschreven oplossing past bij onze situatie. Wij hebben momenteel geen abonnement van KPN (en willen ook niet overstappen).

Dan houd het op. Het is niet mogelijk een email-only abonnement af te sluiten. Dat kan alleen bij het opzeggen. Niet 8 jaar later.

Het oude e-mailadres met @planet.nl is voor ons belangrijk i.v.m. diverse accounts die daar nog aan verbonden zijn. Een ander e-mailadres van KPN is geen oplossing daarvoor denk ik?

Misschien heeft u familie, kennissen of vrienden met een KPN abonnement. Die kunnen dan proberen om dat adres te registreren.

Als niet iemand anders dat adres geregistreerd heeft, dan kan dat. U kunt dat zelf eenvoudig testen door er een mailtje naar toe te sturen. Als u binnen een paar minuten een mailtje terug krijgt dat het adres niet bestaat, dan is het vrij. Als u niet zo'n automatisch bericht terug ontvangt, dan is het waarschijnlijk vergeefse moeite. 


@EH23 

Je kunt proberen om bij een kennis die wel een KPN abonnement heeft dat emailaccount opnieuw aan te maken (Op voorwaarde dat die kennis daarmee akkoord gaat en niemand anders dit emailadres in gebruik heeft). Op die manier kun je ook het contact-emailadres(sen) bij die accounts te veranderen naar jouw nieuwe emailadres. Maar dan heb je dat nieuwe emailadres slechts tijdelijk nodig.


@EH23

Je kunt proberen om bij een kennis die wel een KPN abonnement heeft dat emailaccount opnieuw aan te maken (Op voorwaarde dat die kennis daarmee akkoord gaat en niemand anders dit emailadres in gebruik heeft). Op die manier kun je ook het contact-emailadres(sen) bij die accounts te veranderen naar jouw nieuwe emailadres. Maar dan heb je dat nieuwe emailadres slechts tijdelijk nodig.

Ik zou mij daar om privacy- en veiligheidsredenen niet voor lenen @Willy22 en @EH23 


@JanD

Je moet die kennis natuurlijk wel vertrouwen.

Ik zie overigens niet in waarom dit nieuwe emailaccount permanent zou moeten zijn. @EH23 is al klant bij een andere provider.


Ik zou mij daar om privacy- en veiligheidsredenen niet voor lenen @Willy22 en @EH23 

U heeft zeker een punt.

Maar goed... die kennis kan zelf dat emailadres als alias in een aparte mailbox registreren. Met een apart wachtwoord uiteraard. Dat wachtwoord kan deze kennis zonder privacygevaren overhandigen aan EH32. EH23 heeft dan daarmee alleen toegang tot die mailbox. Verder tot niets.


Bedankt voor jullie reacties!