Skip to main content
Antwoord

Kan ik een oud e-mailadres koppelen aan mijn nieuwe abonnement?

• June 30, 2025
  • 13 reacties
  • 112 keer bekeken

Hi,

Kunnen jullie mijn oude emailadres die ik had uit een eerder abo, nu koppelen aan mijn huidige abonnement? 

Beste antwoord door Erik van KPN

Hi ​@Erik van KPN 

Dank je wel. Gedaan! Waarschijnlijk wel actief gebleven omdat mijn mobiele nummers bij jullie lopen! Die zijn nooit opgezegd nl. ✌🏼

Het bleek me zelf niet te lukken, maar ik heb er nu een melding voor aangemaakt om het door de back-office te laten afhandelen, ​@MandydeB. Kan zijn dat ze je hier nog even over bellen voor een extra check. Zo niet, dan krijg je per mail of sms alleen bevestiging zodra het mailadres is overgezet.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@MandydeB gewoon proberen.

Als het een @kpnmail.nl adres is kun je die als account aanmaken, staat er achter het @ iets anders, kun je het als alias onder een account aanmaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Hi ​@JanD dank voor je reactie.

Dat lukt dus niet. Ik kan mijn oude emailadres van @kpnmail.nl niet in mijn nieuwe account opvoeren als nieuwe adres. Ik krijg dat de meldig. ”De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres *********@kpnmail.nl is niet beschikbaar.”. 🤷

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@MandydeB dan is het adres of bij iemand anders in gebruik of staat nog in de reservering en kun je vragen aan KPN dat adres vrij te geven.

Die vraag kun je 24/7 stellen via X of Facebook of onder kantooruren via 0800 0402

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 30, 2025

Hi ​@JanD  nee ik denk dat je me niet begrijpt. Dit is MIJN emailadres. Alleen ben ik een jaar terug bij een andere provider belandt vanwege zakelijke redenen. Dat werd een haat liefde verhouding, dus ben  nu weer terug bij mijn eerste liefde 😅. Alleen mijn mailadres kan ik niet onder mijn huidige abo koppelen, omdat mijn oude kpn inlog niet meer bestaat. Vandaar mijn hulpvraag. 

• June 30, 2025

Hi ​@JanD  nee ik denk dat je me niet begrijpt. Dit is MIJN emailadres. 

Het is niet jouw eigendom ofzo. Als jij het internet abonnement bij KPN stopgezet hebt, dan is het adres 6 maanden later vervallen. 

Tenzij jij het internet abonnement omgezet hebt in een email-only abonnement. Heb je dat gedaan? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 30, 2025

Beste ​@MandydeB , ik begrijp je heel goed, als je geen klant meer bent bij KPN of bij welke provider dan ook, raak je na maximaal 6 maanden dat adres kwijt en kun je doen wat ik eerder beschreef.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@MandydeB, welkom terug bij ons :) 

Ik begrijp dat je graag het mailadres dat je bij je vorige abonnement had opnieuw wilt gebruiken. De hamvraag in dit geval is wat Marlon ook al aangeeft:

Hi ​@JanD  nee ik denk dat je me niet begrijpt. Dit is MIJN emailadres. 

Het is niet jouw eigendom ofzo. Als jij het internet abonnement bij KPN stopgezet hebt, dan is het adres 6 maanden later vervallen. 

Tenzij jij het internet abonnement omgezet hebt in een email-only abonnement. Heb je dat gedaan? 

Als jij het abonnement vorig jaar niet hebt laten omzetten naar een e-mail only abonnement, dan komt het mailadres na zes maanden te vervallen. En dan kan het vervolgens door een andere klant aangemaakt worden. En deze melding die je krijgt:

Dat lukt dus niet. Ik kan mijn oude emailadres van @kpnmail.nl niet in mijn nieuwe account opvoeren als nieuwe adres. Ik krijg dat de meldig. ”De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres *********@kpnmail.nl is niet beschikbaar.”. 🤷

wijst er ook op dat dit dus inderdaad is gebeurd. En als dat zo is, dan is daar ook niets meer aan te doen. Het e-mailadres is dan van iemand anders. 

Als jij het mailadres dat je graag opnieuw zou willen aanmaken in je forumprofiel zou willen vermelden (kan in het veld ‘persoonlijke opmerking’) en hier een seintje geeft als je dit gedaan hebt. Dan kan ik voor de zekerheid controleren hoe het zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Dank Erik voor je reactie! Mijn mailadres heb ik opgeslagen. Feit is dat dit mailadres altijd door mij gebruikt is gebleven en nooit is gedeactiveerd door KPN. Geen idee van het onzetten naar een email only adres. En ja ik beschouw het als mijn emailadres omdat ik heb al tig  jaar heb. Sorry als dat wat raar overkomt, maar ik wilde duidelijk maken dat ik hem nog steeds gebruik. Had wel rekening gehouden dat ie zou vervallen maar kan nog steeds mijn ding doen. Vandaar. 
Maar bedankt voor je hulp iig. Allemaal trouwens! 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 3, 2025

@MandydeB 

Ik begrijp dat je jouw oude emailadres nog steeds gebruikt zonder problemen ? Zo ja, dan heb je verschrikkelijk veel mazzel gehad dat de KPN dat emailadres nog steeds “in leven heeft gelaten".

Bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) om eerst de “reservering” van dat emailadres af te halen en daarna te laten overzetten naar jouw huidige abonnement (als een alias) aan jouw huidige KPN emailaccount.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik zie dat je mailadres inderdaad nog actief is ​@MandydeB, dat scheelt. Zou je jouw forumprofiel verder willen aanvullen met de gegevens van je huidige abonnement? Dan kijk ik hier verder naar. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Hi ​@Erik van KPN 

Dank je wel. Gedaan! Waarschijnlijk wel actief gebleven omdat mijn mobiele nummers bij jullie lopen! Die zijn nooit opgezegd nl. ✌🏼

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 7, 2025

Dat staat los van elkaar, mobiele abo's hebben niets met mailaccounts te maken ​@MandydeB , maar het is goed dat je verder geholpen kunt worden 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 22, 2025

Hi ​@Erik van KPN 

Het bleek me zelf niet te lukken, maar ik heb er nu een melding voor aangemaakt om het door de back-office te laten afhandelen, ​@MandydeB. Kan zijn dat ze je hier nog even over bellen voor een extra check. Zo niet, dan krijg je per mail of sms alleen bevestiging zodra het mailadres is overgezet.