Skip to main content
Vraag

Kan ik een oude Telfort mailbox laten verwijderen?

• March 20, 2026
  • 7 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb uit een grijs verleden nog een telfort mailadres. Alhoewel ik al jaren geleden ben vertrokken bij KPN werkt dit mailadres nog steeds. Omdat ik ooit een automatische forward heb ingesteld krijg ik nog vrijwel dagelijks mail (overgrote deel is SPAM). Het wachtwoord van dit mailadres heb ik niet meer. Alhoewel ik inmiddels weer wel KPN klant ben is dit mailadres niet gekoppeld aan mij nieuwe KPN-ID. Ik zou deze hele mailbox willen verwijderen maar ik kan niet meer inloggen bij telfort webmail. Hoe kan ik dit oplossen. 

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 20, 2026

@ArnodeR 

Jazeker. Maak een terugbelafspraak met de KPN. Dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat je thuis bent. Dan kan een KPN medewerker jou direct helpen. Ben je misschien in de tussentijd verhuisd ? Dan moet je dat oude adres ook vermelden in het gesprek.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@ArnodeR . Welkom hier.

Bijzonder dat het e-mail adres nog werkt.  Hoe lang is het geleden dat je initieel bij KPN/Telfort bent vertrokken als ik vragen mag?

En uiteraard ben ik benieuwd of je ook contact hebt gehad met de helpdesk?  

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 23, 2026

@ArnodeR 

Je kunt ook de KPN die oude Telfort emailadressen laten overzetten naar jouw nieuwe KPN abonnement. Dan kun je die emailadressen zelf verwijderen. Zie mijn reactie hierboven.

Zijn er nog accounts gekoppeld aan die Telfort adressen ? Bijv. van Microsoft, Google, etc. Dat zou een goede reden zijn om de emailadressen te laten overzetten, te behouden en niet te verwijderen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 24, 2026

Bedankt voor de reacties.

Ik ben in oktober 2023 vertrokken bij KPN en overgestapt naar een andere provider. Omdat dat niet beviel ben ik ruim een jaar later weer teruggekeerd bij KPN.

@WMG-N Ja overzetten naar mijn huidige KPN abonnement zou ook een oplossing zijn. Als ik maar weer toegang heb kom ik er wel uit. Ik heb al telefonisch contact gehad met een medewerkster van KPN maar die kwam niet verder dan adviseren om alle mail die ik via dat mailadres nog binnen kreeg maar te blokkeren/negeren.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

@ArnodeR 

Dan zou ik nog een keer met de KPN bellen en hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die wel weet hoe hij dit moet aanpakken. Het is waarschijnlijk dat een KPN medewerker dit overzetten niet zelf kan doen maar dat hij dit doorgeeft aan een andere KPN afdeling. Is het mogelijk om bij de “terugbelafspraak” het onderwerp (bijv. “verplaatsen account” ) te vermelden voor die afspraak ?

Dan heb ik ook het donkerbruine vermoeden dat het verwijderen van email-accounts bij de KPN handmatig gebeurd.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Bedankt voor de reacties.

Ik ben in oktober 2023 vertrokken bij KPN en overgestapt naar een andere provider. Omdat dat niet beviel ben ik ruim een jaar later weer teruggekeerd bij KPN.

Deze datums kloppen ? Want als je naar een andere provider overstapt blijven jouw emailaccounts (officieel) nog 6 maanden actief. En dat geldt ook voor de KPN / Telfort.

Je hebt niet toevallig een Telfort “email only” abonnement ? Dan betaal zou je daarvoor maandelijks nog een klein bedrag en dat zou kunnen verklaren waarom die Telfort emailadressen nog actief zijn. Kijk eens op de factuur/facturen die je ontvangt.

Overigens kun je ook vragen om de Telfort emailadressen als een alias aan jouw bestaande xxxxx@kpnmail.nl emailaccount te laten hangen. Ook daarvoor moet je de KPN bellen. Aan jou de keuze !!!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

@ArnodeR 

Als je last hebt van spam kun je dit proberen: