Skip to main content

Kan ik een planet e -mail adres nog overzetten op mijn nieuwe computer? Hij accepteert wel Kpnmail. We hebben een e-mail only abonnement juist om de e-mail van planet, die bij alle instanties bekend is, mee te kunnen nemen.

Het ligt eraan hoe de e-mail op je vorige PC geconfigureerd is. Als het wordt opgehaald via het POP-protocol, moet je waarschijnlijk alle e-mails die op je vorige computer staan  overzetten naar die nieuwe pc. Als je IMAP gebruikt, dan haal je alles zo binnen.

Staan je eerste e-mails ook in de webmail? Zo ja, dan gebruik je hoogstwaarschijnlijk IMAP. 

Zie ook: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail

Dank je voor het reageren. Bij instellingen zie ik dat we IMAP gebruiken. We gaan er maandag me verder. Kijken of de KPN bereikbaar is. Nogmaals dank!

​@Gert Jan 1954 

Jazeker kun je jouw oude emailadres overzetten naar jouw nieuwe computer. Gewoon alles invullen in jouw (nieuwe) emailprogramma. Daar moet je ook kiezen tussen POP of IMAP.

Kijk eens op https://email.kpn.com  Wat is de naam van het email-account ?  Is dat een planet account of een xxxxx@kpnmail.nl account ?

Als je een nieuw emailaccount wil aanmaken dan kan dat alleen nog maar met xxxxx@kpnmail.nl Maar daar kun je wel een planet emailadres aanhangen als een alias. De software stelt dan iets anders voor ( xxxx@kpnmail.nl ) maar daar moet je je niets van aantrekken. Gewoon het planet emailadres intikken.

Hoi ​@Gert Jan 1954, welkom op onze community! Ik zie dat je al goed geholpen bent! Is het nog gelukt je e-mail over te zetten?

Wel de kpnmail. Dat was eenvoudig. Maar Planet als e-mail lukt niet. Hij verstuurt dus onder kpail en niet onder Planet. Binnenkomende post lukt wel. 

Wel de kpnmail. Dat was eenvoudig. Maar Planet als e-mail lukt niet. Hij verstuurt dus onder kpail en niet onder Planet. Binnenkomende post lukt wel. 

Gaat het fout in de KPN webmail of in een emailprogramma ? In een emailprogramma moet je gewoon met dat planet emailadres email kunnen versturen. In een emailprgramma moet je gewoon het standaard emailadres kunnen instellen (bijv. een planet emailadres).

Log eens in met jouw planet emailadres bij de KPN webmail. Wordt dan wel email vanaf dat planet emailadres verzonden ?

In je mailprogramma kun je zelf het uitgaande mailadres kiezen, als je daar je planet mailadres toevoegt kun je mailen vanaf je planet mailadres

​@Gert Jan 1954 

In Outlook Express Classic kan ik gewoon een ander emailadres als standaard instellen of een ander emailadres kiezen om vanaf daar email te versturen.

Reageer