Skip to main content
Antwoord

Kan ik een verwijderde e-mail nog ergens terughalen?

• November 17, 2025
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb per ongeluk de inhoud van een map verwijderd op m’n telefoon, de inhoud is verplaatst naar de prullenbak, omdat verwijderen na 1 week hierop is ingesteld, ben ik een aantal belangrijke e-mails kwijt. Is er nog een mogelijkheid bij KPN om dit terug te halen van een backup ? Helaas staat het overal ingesteld op IMAP.

Help,

Alex

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@AlexVanDruten82, ik moet je helaas slecht nieuws brengen. Die e-mails zijn echt weg 🙁. Voor dit situaties is er geen back-up van uit KPN. 

Voor de toekomst geeft ​@WMG-N nog wel een goede tip. 

7 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Ik geef weinig kans dat ze dit doen, omdat je met een backup weer nieuwe mails zal missen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

@AlexVanDruten82 

Het volgende helpt niet om die emails terug te krijgen maar dit helpt wel om dit soort rampen in de toekomst te voorkomen.

Maak op jouw laptop/computer een (extra) account aan dat met POP werkt en zorg ervoor dat dit POP account een kopie van de emails op de KPN emailservers laat staan. Op deze manier heb je een archief van alle emails van “Postvak In” op jouw laptop/computer.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hallo ​@AlexVanDruten82, ik moet je helaas slecht nieuws brengen. Die e-mails zijn echt weg 🙁. Voor dit situaties is er geen back-up van uit KPN. 

Voor de toekomst geeft ​@WMG-N nog wel een goede tip. 

Dutchie61
Slimmerik
  • November 20, 2025

Extra account is niet nodig. Als je Thunderbird gebruikt kan je belangrijke mails kopieren / verplaatsen naar de map local in Thunderbird, je zou er ook PDF's van kunnen maken

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Waardevolle tip ​@Dutchie61 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 21, 2025

@Dutchie61 

Extra account is niet nodig. Als je Thunderbird gebruikt kan je belangrijke mails kopieren / verplaatsen naar de map local in Thunderbird, je zou er ook PDF's van kunnen maken

Is dit niet gewoon een map aan een POP account in TB ?

Maar dan moet je daar niet elke keer dat verplaatsen zelf doen ? Of kun je dat instellen zodat het automatisch gebeurd in TB ?

En dan natuurlijk gewoon regelmatig alle onbelangrijke emails verwijderen.

Nog beter: druk belangrijke emails af op papier.

Dutchie61
Slimmerik
  • November 21, 2025

Is dit niet gewoon een map aan een POP account in TB ?

Nee, is niet aan een account gekoppeld, je kan er bv ook belangrijke rss berichten in opslaan