Skip to main content
Beantwoord

Kan ik meer dan 50 e-mails per keer selecteren om te verwijderen?

  • April 27, 2026
  • 35 reacties
  • 313 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

  • Topper
  • June 25, 2026

Sorry… ik had als voorbeeld niet de naam van een bedrijf moeten nomen...


  • Topper
  • June 25, 2026

… ik zie dat er 7 reacties zijn maar hoe kan ik die lezen? Sorry...ouwe Digibeet...


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2026

Meer dan waarschijnlijk is je prullenbak vol, ​@Will. .

Helaas leegt die niet vanzelf. Dat moet je ook zelf doen.


  • Topper
  • June 25, 2026

Beste Peter G.

dank voor je reactie maar ik was wel zover dat via KPN Mail alles zelf moet verwijderen; en wel handmatig.

Alle voorgaande opmerkingen nog eens grondig door gelezen en ben u wel een paar stapjes verder...


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2026

Log in op webmail.kpnmail.nl en leeg daar de prullenbak. 


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Will. 

Dit is geen domme vraag. Je loopt hier juist tegen iets aan waar veel mensen mee worstelen.

KPN Mail werkt meestal met IMAP. Dat betekent dat je mail niet alleen op je iMac staat, maar ook op de KPN server. Verwijder je een mail, dan verdwijnt die ook op je andere apparaten. Dus ja: als je echt alles verwijdert, ben je het overal kwijt.

Wil je alleen de Kruidvat-mails weg? Zoek dan op Kruidvat. Dan zie je alleen die mails in beeld. Selecteer die resultaten en verwijder ze daarna. Zo ruim je alleen die mails op, en laat je de rest staan.

Zo doe je het:

  • Zoek op Kruidvat
  • Wacht tot alle resultaten in beeld staan
  • Klik op het selectievakje
  • Klik op verwijderen

Dan verwijder je alleen de gevonden Kruidvat-mails.

Tip
Wil je dit vaker doen?

  • Zoek op afzender, zoals Kruidvat of Bol.com
  • Verwijder per groep
  • Meld je ook af voor nieuwsbrieven. Dan krijg je minder mail binnen

  • Topper
  • June 25, 2026

Beste Vikash,

… pppfffff….  wat een klip en klaar antwoord...hier heb ik iets aan en ik hoop velen met mij.

… ik zal niet meer aarzelen tijdig een vraag te stellen, nu heb ik tijden zitten “knoeien/worstelen”.

Mijn dank is groot !


Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Graag gedaan. Laat je nog even weten of het is gelukt?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 25, 2026

Als je zoekt op “Kruidvat”, verschijnen alleen de Nieuwsbrieven van Kruidvat. Die kun je vervolgens selecteren, stuk voor stuk, of met de knop ‘alle’. Dat zijn dan de mails die je geselecteerd hebt, en die verdwijnen dan ook als je ze verwijdert. Ik denk wel dat de postbus nooit meer dan 50 tegelijk selecteert. Als je al met 2500 (?) nieuwsbrieven van Kruidvat zit, moet je deze handeling vaak herhalen. 

Voor de ‘grote stappen’ in het opruimen heb ik erg veel aan Thunderbird (van Mozilla) gehad. Daar kun je inderdaad al je 2500 of meer nieuwsbrieven van Kruidvat in een keer selecteren en verwijderen.


  • Topper
  • June 27, 2026

Beste Vikash, bij deze laat ik je weten dat het legen van mijn KPN mail-box aardig lukt volgens jouw voortreffelijke aanwijzingen.

Maar… ik heb een nieuw probleem, mijn partner is nog een veel grotere Senior-digibeet dan ik en kan mij op geen enkele wijze bijstaan maar...nu wil ik ook zijn computer “schonen”.

Echter, het abonnement voor de telefoon en Internet staat op mijn naam.

Simpel als ik ben dacht ik “laat ik voor hem ook een KPN-account” aanmaken onder zijn eigen naam maar dat werkt natuurlijk niet. Er is nu wel voor hem een account aangemaakt maar aangezien hij natuurlijk geen abonnement-houder is leidt dit tot niets.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik ook dit moet aanpakken. Via “mijn KPN” heb ik toentertijd gewoon een extra mail-adres voor mijn partner aangemaakt toen ik voor hem zijn nieuwe Macbook Pro instelde en daar werkt hij nu mee. 

Kortom… hoe pak ik dit probleem nu weer aan?