Skip to main content
Beantwoord

Kan ik meer dan 50 e-mails per keer selecteren om te verwijderen?

• April 27, 2026
  • 15 reacties
  • 103 keer bekeken

Ik heb meer dan 10.000 mails in mijn postbus, die ik gerust kan verwijderen. Ik kan helaas maar 50 mails per keer verwijderen. Is er een optie om alle mails in één keer te selecteren?

Beste antwoord door WMG-N

@Huib_ 

Heel simpel:

1)) Als je een emailprogramma hebt kun je daar een IMAP account aanmaken dat naar jouw KPN account wijst. Met het emailprogramma kun je dan met dat IMAP account alle emails tegelijkertijd verwijderen (naar de prullenbak). En vervolgens volledig verwijderen uit de “Prullenbak". Omdat het er zoveel zijn zal jouw bijv. laptop nog wel even bezig zijn om alles te verwijderen.

OF:

2)) Klik in de KPN webmail bij bijv. “Postvak In” op de drie liggende streepjes en kies dan “Alles verwijderen". En leeg daarna de "Prullenbak".

3)) Klaar.

15 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

Nee, dat is mij ook nog nooit gelukt in webmail. Best omslachtig….

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 27, 2026

Men kan ze toch met een filter verwijderen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

@TDN 

Ik ga dat thuis eens proberen, maar ook dit zou omslachtig zijn. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 27, 2026

@Huib_ 

Heel simpel:

1)) Als je een emailprogramma hebt kun je daar een IMAP account aanmaken dat naar jouw KPN account wijst. Met het emailprogramma kun je dan met dat IMAP account alle emails tegelijkertijd verwijderen (naar de prullenbak). En vervolgens volledig verwijderen uit de “Prullenbak". Omdat het er zoveel zijn zal jouw bijv. laptop nog wel even bezig zijn om alles te verwijderen.

OF:

2)) Klik in de KPN webmail bij bijv. “Postvak In” op de drie liggende streepjes en kies dan “Alles verwijderen". En leeg daarna de "Prullenbak".

3)) Klaar.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

​​​​​​OF:

3)) Klaar.

En dat werkt bij mij dus niet. Maar zodra ik thuis ben, ga ik dat nogmaals testen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2026

@Noordzee 

Ik heb dat net even getest op mijn laptop. Werkt prima. Het kan zijn dat jij op dit moment op een smartphone zit te werken ? Of dat je niet op jouw thuisadres bent ? En dat je daarom deze opties niet ziet ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 27, 2026

Klopt, ik ben nu niet thuis en ík gebruik nu mijn mobiel. Ga het morgen testen. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 27, 2026

@Noordzee 

En ik denk dat ​@Huib_ in eenzelfde “(mobiele) situatie” zit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 27, 2026

Op mobiel met desktop browser instelling is idd de keuze alles te verwijderen ook aanwezig.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2026

@Huib_ 

Heel simpel:

OF:

3)) Klaar.

Er blijft nog een vraagje over: op de KPN. site wordt mijn mail onderverdeeld in “Algemeen” en “Nieuwsbrieven”. Die onderverdeling heeft KPN gemaakt, en ze is mij altijd uitstekend bevallen. Je kunt die Nieuwsbrieven-groep wel wegklikken, zodat je alles in één postvak krijgt, maar ik krijg het niet voor elkaar de “Nieuwsbrieven” groep apart te selecteren zoals andere groepen, die ik heb aangemaakt. En ik zou graag, om te beginnen, die hele Nieuwsbrieven-inhoud willen verwijderen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 28, 2026

3)) Klaar.

Dit heb ik net (en al eerder) getest. Dit werkt niet op mijn Mac Mini 

Ik krijg dan: 

50 berichten geselecteerd

Er zijn 284 berichten in deze map; niet alle berichten worden op dit moment in de lijst weergegeven.

En hier snap ik niets van ​@TDN 

Men kan ze toch met een filter verwijderen

Ik gebruik webmail maar zelden. Wil je even stap voor stap uitleggen hoe dit werkt? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 28, 2026

Ik gebruik webmail maar zelden. Wil je even stap voor stap uitleggen hoe dit werkt? 

Instelling → E-mails → Filter regels → Nieuwe regels toevoegen → Voorwaarden toevoegen (Verzenddatum of Huidige datum) kleiner als xx-xx-xxxx → Actie toevoegen (Markeer emails als verwijderd)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 28, 2026

Ontzettend knap gevonden.

Acties uitgevoerd. Maar er gebeurt nog niets. Maar dat zal aan mij liggen. Inmiddels uitgelogd en opnieuw ingelogd.

Ben benieuwd naar de pogingen van ​@Huib_ 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Huib_ en welkom op de community! Met zoveel e-mails is het inderdaad lastig. In de webmail is er helaas geen knop om in één keer alle e-mails te selecteren. Je kunt maar een beperkt aantal tegelijk verwijderen. Je kunt meerdere e-mails tegelijk selecteren. In het onderstaande kennisbankartikel leggen we stap voor stap uit hoe je dat doet.

Wil je heel veel e-mails opruimen (zoals duizenden), dan is het soms handiger om dit via een e-mailprogramma te doen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2026

Mobiel

In webmail bij postvak in op bewerken klikken. 

Klik onderaan op alle en kies alle berichten verwijderen. 

Daarna nog weer de prullenbak, waar ze terecht komen, ook leggen. Op dezelfde manier. 

Waarom wordt het hier zo ingewikkeld uitgelegd?

Op laptop kun je ook een deel selecteren. Klik er één aan ergens in het midden van de lijst ofzo. Daarna de laatste waarbij je 'shift' ingedrukt houdt. Nu ku je het geselecteerde deel in de prullenbak bak mikken. 

Pas als je de prullenbak leegt zijn ze echt weg.