Skip to main content

Hallo,

 

Bij het overstappen van Ziggo naar KPN mochten wij het email adres behouden van ziggo. Nu geeft ziggo in een mail (zie hieronder). Hoe kan ik een ander email adres nemen? Of ook al zetten zij hem uit, kan ik hem dan nog gebruiken zoals ik nu bij jullie doe?

 

Groeten van Amelot

Beste meneer, mevrouw,

Per ongeluk kunnen sommige oud-klanten onze e-mailservice nog gebruiken. Om ons netwerk zo veilig mogelijk te houden, stopt dit. Daarom wordt het e-mailadres ***@casema.nl per 10 mei 2023 uitgezet. En daarna wordt het verwijderd.

Gebruikt u deze mailbox nog regelmatig?
Vergeet dan niet uw contacten uw nieuwe e-mailadres door te geven want automatisch doorsturen van e-mails werkt over een tijdje ook niet meer. E-mails die u wilt bewaren slaat u op uw computer op.

Bent u nog klant bij ons?
Sorry, dan klopt onze administratie niet. Neem contact op met onze Klantenservice, dan zetten we het recht en kunt u dit e-mailadres blijven gebruiken. 

 

Admin: e-mailadres verborgen

Hallo @Amelot ,

 

Een anders email adres aanmaken is mogelijk,  bij Microsoft bijvoorbeeld.Bij KPN kan ook, maar dan ben je weer afhankelijk van KPN.Ik zou het gewoon via Microsoft doen.


Reactie aangepast na reactie @JanD .


Hallo @martijn197108 mail only, zoals bij KPN, bestaat niet bij Ziggo, @Amelot zal een andere oplossing moeten zoeken.

Als klant van KPN kan @Amelot wel een of meer mailaccounts en aliassen bij KPN aanmaken.

 

 


.

Als klant van KPN kan @Amelot wel een of meer mailaccounts en aliassen bij KPN aanmaken.

Bij kpn wordt het wel @kpnmail.nl . Het wordt dus wel zaak dat je je kpn mailadres gaat gebruiken. Je hebt dus nog tot 10 mei om vervolgens al je contacten te informeren. 

Denk hierbij ook aan streaming diensten, DigiD, je bank, huisarts en dergelijke. Nu heb je nog een overlap van 1 maand. Het wordt een stuk lastiger om bij bedrijven het om te zetten als je niet meer over het oude adres kunt beschikken. 

Email adressen zijn provider gebonden. Die kunnen niet mee naar een andere provider die dat domein niet bezit. 

Daarom verplicht de wetgever tegenwoordig dat een mailadres nog een half jaar beschikbaar moet blijven. In die 6 maanden heeft de klant dan bij alle contacten de tijd om het nieuwe adres door te geven cq aan te passen. 


@Amelot 

Bij het opzeggen van een abonnement kun je nog 6 maanden van het oude emailadres/-account gebruiken maken. Daarom vind ik het vreemd dat Ziggo in dit geval dit emailadres/-account al per 10 mei 2023 verwijdert.


@Amelot

Bij het opzeggen van een abonnement kun je nog 6 maanden van het oude emailadres/-account gebruiken maken. Daarom vind ik het vreemd dat Ziggo in dit geval dit emailadres/-account al per 10 mei 2023 verwijdert.

Ziggo was voor veel ex-klanten “vergeten” de email uit te zetten, een bekende van mij heeft ook die brief gehad,  3 jaar na overstap.

een provider onafhankelijke email is altijd aan te raden. Je kunt daarvoor o.a. bij google en microsoft terecht, maar gratis is nooit gratis. Ze nemen daar iets voor terug.

er zijn diverse betaalde emaildiensten, met domein, die onafhankelijkheid geven. Bijvoorbeeld Strato.


Hallo @Amelot,

Als je van plan bent om de komende jaren klant te blijven bij KPN, dan kun je gewoon bij KPN e-mailadressen aanmaken. Dat gaat via deze website:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl. 

Let op: Houd je gebruikersnaam (KPN e-mailadres) en wachtwoord bij de hand.

 

E-mailaccount

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. Een postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Je kunt tot zes extra accounts aanmaken.

Een e-mailadres is een adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kun je tien extra e-mailadressen aanmaken. Een e-mailbericht naar een e-mailadres komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount.

 

Wacht er niet te lang mee, je hebt nu nog iets meer dan een maand om bij alle instanties jouw e-mailadres te laten aanpassen. 


Kom je er zo uit @Amelot? Mocht je nog vragen hebben? Stel ze gerust. De KPN community denkt met je mee. 


Je kunt ook een domein registreren bij bijvoorbeeld mijndomein.nl en deze dan koppelen aan de mailboxen van KPN. Dit is goedkoop en je hebt een eigen domein wat je mee kunt verhuizen mocht je ooit over willen stappen naar een andere provider.

Zo heb ik het domein wjb4all.nl geregistreerd en gebruik ik aliassen met dat domein bij mij KPN mail accounts.

 


Dank voor al jullie reacties, inmiddels een ander werkend emailadres bij kpn en nu

bezig met alles door te geven.

 

Gr. Amelot


@Amelot

Bij het opzeggen van een abonnement kun je nog 6 maanden van het oude emailadres/-account gebruiken maken. Daarom vind ik het vreemd dat Ziggo in dit geval dit emailadres/-account al per 10 mei 2023 verwijdert.

Ziggo was voor veel ex-klanten “vergeten” de email uit te zetten, een bekende van mij heeft ook die brief gehad,  3 jaar na overstap.

Of Ziggo nu klanten "vergeten” heeft of niet, maakt niet uit. Ik blijf het gewoon onbeschoft vinden dat Ziggo niet de gebruikelijke 6 maanden overgangstermijn hanteert in dit soort gevallen.