Skip to main content

Ik heb mijn KPN planet e-mailadres tot nu toe ondergebracht bij een voormalig vriendin waarbij ik in huis woonde. Nu wil ik dat e-mailadres bij haar weg halen en voor mezelf weer beschikbaar krijgen. De ene KPN medewerker zegt dat ik een mail only abonnement kan afsluiten Voor €7 per maand en de andere medewerker zegt dat ik een internetabonnement moet nemen voor €44 per maand Ik heb alleen maar weer toegang tot  e-mail account van KPN nodig. Is er een goedkopere oplossing dan deze €44? Groeten

Hallo @MaBirdie 

 

Een e-mail only abonnement kan je alleen krijgen door het omzetten van een bestaand KPN thuis abonnement naar e-mail only, het is dus geen abonnement wat je los kan afsluiten.

 

Goedkoopste optie is om iemand anders te vinden waar je dat planet e-mailadres naar toe kan verhuizen.

 


Goed dat je je vraag hier stelt, @MaBirdie .

Je kunt een kpn adres alleen (terug) krijgen indien je nu op dit moment thuis (op de vaste aansluiting) ook internet van kpn afneemt. Is dat het geval?

Een e-mail only abonnement is alleen mogelijk in combinatie met beëindigen van een lopend internet abonnement. Als je nu geen internet thuis van kpn hebt is dat niet het geval en kan dat dus niet.

Dus. Als je nu geen internet op de vaste lijn van kpn afneemt kun je niet zélf het adres krijgen. Je zult dan iemand (anders) moeten zoeken die het aan wil maken en die wel internet van kpn heeft. Deze kan tot 6 e-mailboxen aanmaken onder de naam xxxx@kpnmail.nl. Daar dan één alias met ….@planet.nl onder hangen en je e-mail adres is te gebruiken.

Nota Bene. Als je vriendin het adres verwijderd gaat het eerst in quarantaine en kan het de eerst (ik geloof) 3 maanden niet elders gemaakt. Tenzij een kpn moderator hier het uit de quarantaine haalt voor je.