Skip to main content

Het gaat in mijn geval om de homepage van mijn vader. Hij is overleden. Op die site staat onze stamboom.

Is er een mogelijkheid dat ik die site kan benaderen en de stamboom eraf kan halen, zonder de toegangsgegevens van mijn vader?

Of moet ik het als verloren beschouwen?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

@Marikew65 Allereerst gecondoleerd, ik kan mij voorstellen dat het dan fijn zou zijn als je nog toegang tot de pagina zou kunnen krijgen. 

Het abonnement waaraan de homepage gekoppeld zit/zat, is dat op een manier toevallig nog actief? 

Is het bijvoorbeeld overgenomen? Of is het destijds opgezegd? 

Ik hoor graag van je! 


Dank

Ik ga er van uit dat het nog actief is (gekoppeld aan tel abonnement?). Ik kreeg (namens mijn moeder) de mail over het stoppen. 

Na mijn vaders overlijden(5 jaar geleden) is er niemand meer ingelogd.


 

Weet je het adres van de homepage toevallig nog?


@Marikew65 5 jaar is lang. Maar ik kan proberen uit te zoeken of we hier nog iets mee kunnen. 

Heb je een mogelijkheid om je forumprofiel zo volledig mogelijk in te vullen met de gegevens van je moeder. 

Dan kan ik met de gegevens kijken wat ik kan achterhalen! 


@Marikew65 Ik heb ondertussen nog iets meer informatie mogen ontvangen. 

Op het moment dat de homepage nog actief is, dan is het e-mailadres waar deze aan is gekoppeld ook actief. 

Met het e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord kan ingelogd worden en dan kan de informatie van de website gedownload worden. 

Mocht het wachtwoord niet meer bekend zijn kan dus het wachtwoord van het e-mailadres gewijzigd worden

Zodra je kunt inloggen op de homepage wordt op: https://www.kpn.com/service/homepages.htm uitgelegd hoe je de gegevens kunt downloaden. 


Is er een mogelijkheid dat ik die site kan benaderen en de stamboom eraf kan halen, zonder de toegangsgegevens van mijn vader?

Als het om een statische of zeg maar eenvoudige website gaat dan kun je (en iedereen) de informatie gewon opslaan, doe <crtl>  + s (save page as).

Hoe dat werkt zal per browser wat variëren.
Het zal iig onder “File” te vinden zijn, het linker menu boven aan.

Na het opslaan (let op waar het terecht komt) krijg je een bestand <iets>.html en een mapje met dezelfde naam, daar staan (als het goed is) de bestanden in.

En zie ook dit :
 

 


@KeesYagi Klopt, of je gebruikt httrack om het te downloaden.

Wil je extra zekerheid, sla je de website ook meteen op in The Internet Archive zodat deze door familie, vrienden, bekenden via het archief bezocht kan blijven worden.

Kan de website bij KPN niet meer worden gevonden, loont het de moeite om ook even in The Internet Archive zelf te kijken, soms kom je daar nog wel eens hele oude homepages tegen.


Dankjulliewel

klopt! emailadres is inderdaad ook nog in de lucht, maar computer waar het op stond niet meer.

 

ik ga kijken of ik e.e.a. kan vinden (e-mailadres en wachtwoord) en op mn eigen laptop kan zetten. Dat is op zich al een uitdaging, maar ik ga het proberen.

Ik laat weten of het lukt!


ik ga kijken of ik e.e.a. kan vinden (e-mailadres en wachtwoord) en op mn eigen laptop kan zetten. Dat is op zich al een uitdaging, maar ik ga het proberen.

Ik laat weten of het lukt!

Mocht het niet lukken, geef gerust een gil, hier op het forum zijn een aantal mensen actief die altijd bereid zijn je verder op weg te helpen!

 


Dank

Ik ga er van uit dat het nog actief is (gekoppeld aan tel abonnement?). Ik kreeg (namens mijn moeder) de mail over het stoppen. 

Na mijn vaders overlijden(5 jaar geleden) is er niemand meer ingelogd.

Heeft u toegang tot MijnKPN van dat abonnement? 


Dag allen

Inmiddels bij mijn moeder thuis in de mappen van mijn vader gedoken. De stamboom lijkt op tele2 en/of hetnet te staan en dus niet op kpn.

dank voor het meedenken

ik ga in elk geval kijken of ik er nog bij kan