Skip to main content

Hallo, Ik had altijd een incredimail account en daar opende ik altijd mijn email en mailde vanuit daar nu is incredimail niet meer bereikbaar voor ons en ook alle oude mail en en mappen etc. niet meer is er een mogelijkheid om ergens terug te halen dat dit weer in het KPN webmail te zetten misschien hebben jullie  een backup of zoiets

@Rudy1963

Het is inderdaad mogelijk maar dan moet je wel even flink aan het werk. Ik kan overigens niet garanderen dat jouw email van Incredimail (geheel of gedeeltelijk) gered kan worden. Het is in ieder geval het proberen waard.

Ikzelf ben helemaal verslingerd aan het emailprogramma Outlook Express Classic (OEC). Dat is een moderne versie van het oude Outlook Express dat met windows XP werd meegeleverd. Voorzover ik weet is dit het enige emailprogramma dat in staat is om email van Incredimail te importeren. 

Vanuit OEC moet je de emails in *.EML formaat exporteren. En vandaar weer importeren naar jouw emailprogramma (welk emailprogramma gebruik je ?). "Deel 2” van de “reddingsoperatie” komt later als bovenstaande procedure is gelukt.


@Rudy1963 

Bovenstaande procedure is alleen mogelijk als je de bestanden van Incredimail na 20 maart 2020 (toen Incredimail werd opgeheven) niet hebt gewist van jouw harde schijf van jouw computer.