Skip to main content

Help ! Ik wil graag overstappen met mijn abonnement van xs4all naar kpn, maar wel met behoud van mijn xs4all mailadressen. Kan dit ? Ik lees namelijk verschillende opmerkingen dat het wel kan maar bij de kpn winkel wordt gezegd dat het niet kan. 

Hallo @Wimke567 ,

Het is wel mogelijk: 

Je kunt bij KPN e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.

 

bron : https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


@Wimke567 

Ben je dan nog niet overgezet van XS4all naar KPN ? Dan hoef je helemaal geen nieuw (KPN) abonnement te nemen of veranderingen door te voeren. Vraag eens aan XS4all wat er in de directe toekomst met jouw abonnement gaat gebeuren.

Als je bij de KPN een nieuw emailaccount wil aanmaken dan kan dat alleen nog maar met “@kpnmail.nl” maar daar kun je dan wel een of meer xs4all emailadressen aanhangen. Als jouw KPN abonnement actief is kun je aan XS4all vragen om jouw emailaccount(s) te laten overzetten naar de KPN. (Maak dan wel eerst een kopie van al jouw emails).

XS4all:  Tel.  020 - 398 76 66.


Welkom op het foru,m @Wimke567. Jouw abonnement zal al wel overgezet zijn naar de KPN systemen, maar het kan nog een XS4ALL abonnement zijn. Je kunt dat wijzigen (het makkelijkste is telefonisch). Bij die wijziging blijven jouw e-mailadressen bewaard, die verdwijnen dan niet.

Alleen als jij je abonnement volledig zou stopzetten stoppen de e-mailadressen. Zoals Noordzee al noemde zijn Planet (sinds 2008 onderdeel van KPN), Hetnet (sinds 2009 onderdeel) en Telfort (sinds 2020 onderdeel) ook nog steeds beschikbaar. Dat is voor XS4ALL adressen niet anders 🙂


Beste Jasper, dank je wel voor jouw reactie. Ik ben in de KPN winkel geweest, KPN gebeld en XS4all gebeld en allemaal zeggen ze dat het niet kan. Inmiddels heb ik dan maar een duurder XS4all abonnement afgesloten. Het blijft vreemd dat KPN en xs4all andere tarieven voor dezelfde producten hanteren. 
 


@Wimke567 , Je zit met de technische overgang van XS4ALL naar KPN in principe al bij KPN, ik overigens ook! Voormalige XS4ALL klanten hebben echter een ‘XS4ALL abonnement’ bij KPN. In dat abonnement zijn de meenste zaken ondergebracht die vroeger bij XS4ALL standaard waren. XS4ALL sluit echter geen nieuwe abonnementen meer af. Ik ben dus benieuwd hoe jij een ‘duurder XS4ALL abonnement’ af heb kunnen (of moeten) sluiten.

De informatie die je telefonisch bij KPN , XS4ALL en in de KPN winkel hebt gekregen is pertinent onjuist en dat is op z’n zachts gezegd heel erg jammer!


Net als Berrie vind ik dat ook erg jammer! Als je het abonnement wijzigt (niet als je een nieuwe afsluit) blijven dat soort dingen gewoon behouden bij het abonnement. Mogelijk kan het nieuwe abonnement telefonisch nog worden teruggedraaid (binnen de 14 dagen bedenktijd) en kunnen ze je daarbij helpen om het aan te passen naar een KPN abpnnement?


@Wimke567

Ik denk dat je een “email only” abonnement had bij XS4all en dat je nu bij de KPN zit. Kun je wel bij MijnKPN binnenkomen en daar dingen veranderen ? Zo ja, dan benje al overgezet naar KPN.