Skip to main content
Beantwoord

Kan niet inloggen op de webmail van XS4ALL

• 3 maart 2025
  • 20 reacties
  • 648 keer bekeken

• Deelnemer
  • 5 reacties

Is er een storing om via de browser op webmail in te loggen?

Bij inloggen op https://webmail.xs4all.nl/ (ja, ik kom uit het xs4all-nest ;-) )  kom ik mijn mailbox niet in, maar word ik geredirect naar de inlogpagina van https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp  (met een hoop extra's in het adres zoals jsessionid, serverToken, user_id, ...).  Op deze site inloggen resulteert steeds in hetzelfde gedrag: dezelfde knpmail inlogpagina.

Mijn account gegevens zijn verder correct. 

Beste antwoord door F P

@WMG-N , dat na gebruik van https://webmail.xs4all.nl/ de service verder onder https://kpc.webmail.kpnmail.nl/appsuite/ gebruik is inderdaad een hint, maar waarom zou ik me daar naar gedragen. ;-)

@Berrie_Kaas , ik zie nu ook dat ik op de kpn inlogpagina ook alleen een username hoef in te vullen en niet mijn volledige e-mailadres. Dat was in het begin niet zo. Fijne verbetering. Alleen een username invullen vind ik toch prettiger dat een heel e-mailadres..  ;-)

Ook ik al die-hard XS4ALL-er blijf graag gebruik maken van de xs4all route totdat een keer ontnomen wordt.  

@Dicksooo , bij xs4all bellen kom je toch uit bij KPN en diens wachttijden. Toch volgehouden en uiteindelijk voorbij de eerste lijn (die helaas niet echt nuttig kon zijn) doorgeschakeld daar de ‘technisch afdeling’.

@PeterG , via beide inlogschermen kun je inloggen om bij je mailbox te komen. Dat is nooit een probleem geweest. 

Folks, ze hebben mij niet kunnen helpen. Mijn probleem is uiteindelijk wel verdwenen. Een idee is dat dit een tijdelijk optredende probleem kan zijn door een updated VPN tunnel of anti-virussoftware op de werkplek waarvan ik opereerde. In de regel kunnen dit soort problemen 24 later verdwenen zijn.

Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie aandacht en tijd? Ik waardeer het.

Is er een manier waarop ik kan aangeven dat mijn vraag/probleem opgelost is?

Bekijk origineel

20 reacties

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 3 maart 2025

Dag ​@F P Onderstaand bericht heb je voor de overgang van XS4ALL naar de systemen van KPN enige jaren geleden betreffende email ontvangen:

Webmail van XS4ALL wordt KPN Webmail

Webmail biedt u toegang tot uw e-mail via een webbrowser. U kunt gewoon met uw huidige gegevens blijven inloggen op webmail.xs4all.nl. Na het inloggen komt u terecht op de webmail-omgeving van KPN. Deze heeft een groen kleurtje, maar werkt grotendeels hetzelfde als de XS4ALL-omgeving.

Nieuw in de webmail-omgeving van KPN: u krijgt er een agenda-functie bij. U kunt straks ook inloggen op webmail.kpnmail.nl

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3674 reacties
  • 3 maart 2025

@F P 

Ik neem aan dat de webmail van XS4all uit de lucht gehaald is en dat je gewoon de KPN webmail moet gebruiken om online email te kunnen blijven lezen. Je moet gewoon vanaf nu https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp gebruiken.

Ik ben nieuwsgierig. Wat is jouw gebruikersnaam ?  Is dat xxxxx@xs4all.nl of xxxx@kpnmail.nl ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 maart 2025

@Dicksooo , ja, ik weet inderdaad dat ik naar de webmail-omgeving van KPN gerouteerd zou worden. De reden dat ik https://webmail.xs4all.nl/ gebruik is zodat ik geen @xs4all.nl achter mijn username hoef te zetten. Dit is altijd al goed gegaan. Echter kom ik nu niet voorbij de loginscherm van de KPN webmail

@WMG-N , mijn username is xxxxxx@xs4all.nl   Ik heb al enige malen direct op https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp geprobeerd in te loggen, maar ook daar resulteert inloggen weer op het inlogscherm.

Wacht even ik zie dat screenshots kan invoegen. Hierbij. Hopelijk wordt mijn verhaal dan duidelijker

Screenshot 1: ik ga inloggen bij KPNmail

Screenshot 2: na inloggen

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 3 maart 2025

@F P , hier kan ik probleemloos met mijn xxxxx@xs4all.nl email adres inloggen, zowel via de xs4all webmail (welke doorstuurt naar KPN webmail) alswel rechtstreeks op de KPN webmail.

Ik vermoed dat het ingevoerde wachtwoord niet overeenkomt jouw xxxx.xs4all.nl emailadres, weet je zeker dat dat correct is (je kan voor elk emailadres een ander wachtwoord hebben), anders de XS4ALL helpdesk bellen, 020-3987666

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1095 reacties
  • 3 maart 2025
WMG-N schreef:

@F P 

Ik neem aan dat de webmail van XS4all uit de lucht gehaald is 

<knip>

Nee hoor ​@WMG-N , XS4ALL webmail is nog gewoon in de lucht : 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 maart 2025

@Dicksooo , heel merkwaardig dat het jou wel lukt en mij niet. Ik zal xs4all zelf eens bellen ipv KPN. Bij KPN zijn de wachttijden niet plezierig.

Ik weet zeker dat mijn password correct is. Het lukt wel om met een mailclient e-mails op te halen en versturen. Het enige wat mij niet lukt om op webmail in te loggen (en dat is wat ik wel graag wil op niet-privé werkplekken).

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3674 reacties
  • 3 maart 2025

@Berrie_Kaas 

@F P 

Als men wordt doorgestuurd van de XS4all webmail naar de KPN webmail dan is dit een GROTE hint om gewoon de KPN webmail te gaan gebruiken. Waar wachten de mensen nog op ? Totdat de XS4all webmail helemaal verdwenen is ?

De reactie van ​@Berrie_Kaas duidt erop dat deze omschakeling in fases gaat worden uitgevoerd. Maar waarom daarop wachten ? Gewoon vanaf nu de KPN webmail inlogpagina gebruiken.

Al die extra informatie die in de URL staat is een indicatie vanaf welke website de gebruiker werd doorgestuurd. Dit wordt waarschijnlijk gebruikt door de KPN om te kijken wie er nog van de (oude)  XS4all webmail gebruik maakt en wie werd doorgestuurd.

@Berrie_Kaas 

Dus je kunt gewoon bij de KPN webmail een XS4all gebruikersnaam invullen ? Dat wist ik dus niet omdat ik altijd bij de KPN heb gezeten.

PeterG
Superuser
  • 64305 reacties
  • 3 maart 2025

Ik word helemaal niet geredirect.

Via https://webmail.xs4all.nl/ kom ik gewoon op de zwart/oranje inlogpagina van xs4all mail terecht.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1095 reacties
  • 3 maart 2025
PeterG schreef:

Via https://webmail.xs4all.nl/ kom ik gewoon op de zwart/oranje inlogpagina van xs4all mail terecht.

Hier dus ook ​@PeterG , al weten we ook dat de XS4ALL inlogpagina in wezen slechts een voorhanggordijn is. Eenmaal ingelogd duiken we met z’n allen de KPN systemen in.    

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 3 maart 2025
PeterG schreef:

Yep, en als je daar dan inlogt wordt je automagisch doorgestuurd naar KPN webmail.

PeterG
Superuser
  • 64305 reacties
  • 3 maart 2025

Maar je moet voor xs4all wel inloggen via die xs4all inlog pagina. Via de kpn webmail inlog pagina werkt volgens mij niet met een xs4all adres.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1203 reacties
  • 3 maart 2025

Zowel op de xs4all webmail pagina als op de kpnmail pagina kan ik inloggen met een xs4all adres. Geen problemen gezien!

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 3 maart 2025

Zou ik normaliter met je eens zijn ​@PeterG , maar dit is niet de eerste keer dat je dergelijke onwaarheden beweert, lees je de eerdere berichten wel in een topic? Er is namelijk eerder al twee keer beweerd dat je met een xxxx.xs4all.nl email adres keurig in KPN webmail in kan loggen, dus waarom poneer je zo’n stelling?

Heb je eigenlijk wel een XS4ALL account of zulks eerder gehad?

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1095 reacties
  • 3 maart 2025
driemaster schreef:

Zowel op de xs4all webmail pagina als op de kpnmail pagina kan ik inloggen met een xs4all adres. Geen problemen gezien!

HIer ook ​@driemaster , met mijn 4 xxx@xs4all.nl adressen kan ik inloggen bij de webmail van zowel XS4ALL als KPN. Met mijn éne KPN mailadres kan ik ook bij beide inloggen. Ergo, twee voordeuren, één huis. Omdat ik meer dan 20 jaar XS4ALL'er ben geweest blijf ik deze voordeur gebruiken, dat past mij nu eenmaal (nog steeds) beter. Ooit zal ons deze mogelijkheid ontnomen worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

@WMG-N , dat na gebruik van https://webmail.xs4all.nl/ de service verder onder https://kpc.webmail.kpnmail.nl/appsuite/ gebruik is inderdaad een hint, maar waarom zou ik me daar naar gedragen. ;-)

@Berrie_Kaas , ik zie nu ook dat ik op de kpn inlogpagina ook alleen een username hoef in te vullen en niet mijn volledige e-mailadres. Dat was in het begin niet zo. Fijne verbetering. Alleen een username invullen vind ik toch prettiger dat een heel e-mailadres..  ;-)

Ook ik al die-hard XS4ALL-er blijf graag gebruik maken van de xs4all route totdat een keer ontnomen wordt.  

@Dicksooo , bij xs4all bellen kom je toch uit bij KPN en diens wachttijden. Toch volgehouden en uiteindelijk voorbij de eerste lijn (die helaas niet echt nuttig kon zijn) doorgeschakeld daar de ‘technisch afdeling’.

@PeterG , via beide inlogschermen kun je inloggen om bij je mailbox te komen. Dat is nooit een probleem geweest. 

Folks, ze hebben mij niet kunnen helpen. Mijn probleem is uiteindelijk wel verdwenen. Een idee is dat dit een tijdelijk optredende probleem kan zijn door een updated VPN tunnel of anti-virussoftware op de werkplek waarvan ik opereerde. In de regel kunnen dit soort problemen 24 later verdwenen zijn.

Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie aandacht en tijd? Ik waardeer het.

Is er een manier waarop ik kan aangeven dat mijn vraag/probleem opgelost is?

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 4 maart 2025
F P schreef:

Dat is toch wel heel bizar!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 3674 reacties
  • 4 maart 2025

@F P 

Jij kunt zelf aangeven welk van de antwoorden het beste was.

Ik neem aan dat steeds meer voormalige XS4all klanten dit soort “doorstuur gedrag” zullen zien. 

En toch zou ik, als ik jou was, deze hint opvolgen en voortaan de officiele KPN webmail ingang gaan gebruiken. Dit is uiteraard bedoeld als een advies. Of kun je nu wel weer bij XS4all inloggen zonder te worden doorgestuurd naar de KPN webmail ?

Tja, het gebruik van een VPN kan inderdaad extra problemen opleveren. Ik heb daar in het verleden hier op het forum meer voorbeelden zien voorbij komen.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1095 reacties
  • 4 maart 2025

Laten we dit draadje afronden en ietwat simplificeren:

Het KPN gebouw heeft voor webmail twee voordeuren, een Groene en een Zwart/Gele . Deze zwart/gele deur is in de gevel van het KPN gebouw aangebracht omdat KPN een groot deel de XS4ALL’es na de ‘inlijving’ in 2022, zag overstappen naar de ‘nieuwe’ XS4ALL, Freedom genaamd. Door deze klanten een eigen voordeur te geven deed KPN een poging deze te behouden. Dat is deels gelukt, ik ben een van hen. Eenmaal binnen, door welke deur dan ook, valt het verschil totaal weg en zijn we allemaal KPN’ers en gekoppeld aan de zelfde systemen van KPN. De sleutels van de beide deuren zijn universeel, ook al hebben ze (nog) een andere naam. Op termijn zal de Zwart/Gele deur vast en zeker dichtgemetseld worden. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1203 reacties
  • 4 maart 2025

@Berrie_Kaas Over twee weken is het 3 jaar geleden dat ik ben overgezet naar de systemen van KPN vanaf XS. Ik hield mijn hart vast, maar da’s geheel onterecht gebleken, alles in één keer goed. In een ander draadje heb ik daar al eens over geschreven. Over dat ‘dichtmetselen’ heb ik zo mijn eigen theorie. Ikzelf vermoed over 3 jaar, dus 5 jaar na de ‘overgang’.

Bij de ‘elite’ bank MeesPierson was dat ook het geval, clientèle van deze bank wilde ook niet dat deze onder de ABN AMRO kwam te zitten, dat is dus wel degelijk gebeurd. Inderdaad ook met een ‘eigen’ deurtje. 

Dicksooo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 238 reacties
  • 4 maart 2025

@F P Je kan jouw laatste bericht als “Antwoord” kenmerken, uiteindelijk heb je het ook zelf opgelost.

@driemaster Inderdaad al weer 3 jaar geleden, de tijd vliegt elk jaar sneller voorbij.

Reageer