Skip to main content

heb nieuwe PC echter kan op geen mogelijkheid mijn mail account daarin krijgen.

Heb WD11 met office 2021, gebruik daarbij Outlook maak account aan met IMAP.kpnmail.nl poort 993 met SSL/TLS

Uitgaande SMTP.kpnmail.nl poort 587 met SSL/TLS

krijg steeds melding dat uitgaande server niet bereikt kan worden….zelfde heb ik op mijn laptop voor de pc wissel werkte alles jaren goed…….help help

@Ontvanger VIP5202 

Wat is WD 11 ???

Heb je wel de “authenticatie / verificatie” opties/velden aangevinkt/ingevuld ???


Wat is WD 11 ???

Windows 11, @Willy22 .

Zelf gebruik ik altijd webmail.kpnmail.nl dus kan @Ontvanger VIP5202  hier verder niet mee helpen.


thnx….WD11 is Windows 11 met Office 2021……

wat is “authenticatie / verificatie” opties/velden aangevinkt/ingevuld ?

 


Hallo @Ontvanger VIP5202 

 

Heb je soms AVG of Avast anti-virus op die PC en/of laptop staan?

Daarmee zijn de laatste tijd problemen met het verzenden van mails in combinatie met Outlook.

Als je in het anti-virus programma de scan voor uitgaande mail uitzet dan werkt het weer, voor AVG doe je dat zo:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

En voor Avast zie deze pagina:

https://support.avast.com/nl-nl/article/antivirus-shield-settings/#pc

En dan tabblad E-MAILSCHILD:

 

 

Zie ook deze post:

 


Zijn we weer…..

Heb op de nieuwe pc alles ingesteld zoals het moest en werkte niet, heb daarna geprobeerd met uitgaande mail versleutelingscode op STARTTLS te zetten (ipv SSL?TLS) en werken dus.

Daarna Free Avast geinstalleerd en weer niet werken, E=mail schild helemaal uitgezet en alles werkt weer.

Kortom, Avast is (helaas) geen succes in deze…...nu maar eens kijken voor een Norton oid..

Toch een ieder bedankt voor de ondersteunng, en vooral GeSp, fijn weekend.


Mooi dat het nu werkt @Ontvanger VIP5202 

Jij ook fijn weekend.