Skip to main content

kan niet inloggen webmail, mijn gebruikersnaam kan ik niet goed invullen, pakt geen hoofdletters

Hallo @Marian P , met wat voor apparaat probeer je in te loggen?

 


Hallo @Marian P 

 

Dat je geen hoofdletters kan invullen bij gebruikersnaam in webmail klopt, maar dat hoeft ook helemaal niet, een email adres (wat de gebruikersnaam is) blijft hetzelfde of je nu wel of geen hoofdletters gebruikt.


kan niet inloggen webmail, mijn gebruikersnaam kan ik niet goed invullen, pakt geen hoofdletters

Let op dat u het volledige emailadres invult als gebruikersnaam. Dus inclusief wat er achter het @ staat.


Nee helaas, ik kan gewoon geen hoofdletters typen. Zowel op de IPad niet als op m’n mobiele telefoon. Hij verandert gewoon in kleine letters en mijn gebruikersnaam heeft ook hoofdletters… ik heb alles al geherstart en uitgezet en opnieuw aangezet.


@Marian P

 

Nogmaals, het heeft helemaal geen zin om wel hoofdletters in te kunnen typen, voor het mailsysteem is b.v. VoornaamAchternaam@planet.nl hetzelfde als voornaamachternaam@planet.nl en hetzelfde geldt dus voor je gebruikersnaam, ingevoerde hoofdletters worden daarom automatisch omgezet naar kleine letters.

 


Ik ben sinds een week bij KPN en heb geen enkele informatie ontvangen over mijn (kpn)mailaccount mogelijkheden, het instellen van aliassen enzovoort.

(Bij Ziggo kon je dat allemaal netjes op een pagina instellen)

Inloggen bij webmail met mijn KPN gebruikersnaam en wachtwoord wordt geweigerd.


Hallo @Yo La Tengo 

Bij KPN is er ook zo'n pagina: KPN e-mail instellingen  (https://email.kpn.com/)

Daar log je in met jouw KPN account.

Vervolgens kan je tot 6 e-mailaccounts aanmaken, ieder met zijn eigen wachtwoord.
Met dat laatste wachtwoord kan je inloggen op KPN webmail of je gebruikt het bij het instellen van een e-mailcliënt zoals Outlook.

Op de beheerpagina kan je in ieder e-mailaccount ook nog 10 extra e-mailadressen (aliassen) aanmaken.

Kijk voor meer uitleg op de website: E-mail (kpnmail), webmail & e-mailadres instellen | KPN


Dank je RBxx maar daar krijg ik 

“Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Uiterlijk 3 dagen na activatie van uw abonnement kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.”

Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan en de activatie van mijn abo is nu inmiddels vijf dagen geleden gepasseerd…

 

 


Dat wordt klantenservice bellen vrees ik...


Die snappen het ook niet. Ik wordt maandag gebeld door een back office medewerker.


Hoi @Marian P en welkom op het forum! 

Nogmaals, het heeft helemaal geen zin om wel hoofdletters in te kunnen typen, voor het mailsysteem is b.v. VoornaamAchternaam@planet.nl hetzelfde als voornaamachternaam@planet.nl en hetzelfde geldt dus voor je gebruikersnaam, ingevoerde hoofdletters worden daarom automatisch omgezet naar kleine letters.

Dit klopt, hoofdletters of kleine letters maakt niks uit bij e-mail. Wat gebeurt er als je inlogt? Krijg je dan een foutmelding te zien? 

@Yo La Tengo Fijn dat het door het backoffice op wordt gepakt!