Skip to main content

Wat een waardeloze service bij kpn als je een keer een virus hebt gehad op je pc. De uitgaande SMTP verbinding wordt geblokkeerd en nu al 2 weken niet kunnen mailen. (heb ook nog een bedrijf, dus zonder mail is het 1 groot hoofdpijn ). Je zou zeggen dat je via 1 of andere knop een aantal keren zelf de SMTP weer aan zou kunnen zetten (net als bij DELTA) maar nee hoor. Je moet bellen , mailen zonder resultaat. Telefonisch kreeg ik iemand die net van de basisschool komt (zo kwam het over). en nog steeds kan ik niet mailen. Weet iemand wat te doen als in mijn geval?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Heb je al de door het abuseteam aangegeven stappen doorlopen?


Webmail werkt gewoon. Dus met webmail kunt u altijd gewoon verder.

Ook versturen van mail. Zo kunt u een mailtje sturen naar abuse@kpn.com.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/geblokkeerd-abuse.htm

Webmail:http://webmail.kpnmail.nl


Heb je al de door het abuseteam aangegeven stappen doorlopen?

Alle stappen al doorgenomen op advies van het abuse team via de webmail.

 


Maar als jij alle stappen doorlopen hebt, dan heb je dat dus ook aan het abuseteam gemeld en dat betekent dat een eventuele blokkade vrijwel direct daarna verwijderd zou moeten zijn.

Is er hier überhaupt wel sprake van een blokkade door KPN abuse want ik heb nog nooit vernomen dat het abuseteam een poort afsluit.

 

Staat jouw Internet aansluiting in quarantaine of kan je wel gewoon op Internet?

Draai je een eigen mailserver?

Zo ja, onder welk domein verstuur je e-mails?


Wat topicstarter hier heeft, dat heb ik ook wel eens gehad hoor. Ik deed ff in rap tempo een hele reeks facturen als bijlagen verzenden naar mn boekhouder, elke factuur een aparte mail, vanuit een scriptje wat ik gemaakt had. Werkte perfect, maar gelijk blokkade. Als je meer dan 5 mailtjes per minuut verstuurd, dan word je geblokkeerd. Ofzo iets, precieze criteria wilden ze niet vertellen. Niet je hele verbinding, alleen uitgaande mail.

Nu heb ik het scriptje wat aangepast, hij doet het nu rustig aan, elke 20 seconden 1. Dan gaat het wel goed 😊


Hi @hhanoem, door drukte is mijn reactie minder snel dan we gewoonlijk zijn hier op het forum. Zeker als je ook nog een bedrijf hebt, kan ik me voorstellen dat het zacht gezegd lastig is als je niet kan mailen. Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met de gegeven tips hier, dat je je in de tussentijd kon redden via Webmail en dat onze collega's van Abuse het daarna vlot voor je opgelost hebben.