Skip to main content

Sinds gisteren (vrijdag 5-8-22) aan het begin van de avond kan ik geen e-mail meer versturen, ontvangen ging wel. Vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem, alle instellingen gecontroleerd en die waren correct. Uiteindelijk het hele account op de laptop verwijderd, maar opnieuw installeren (zowel automatisch als handmatig gaat niet omdat de servers niet gevonden worden……

Wie weet de oplossing?

PS Het gekke is dat webmail wel werkt

Grt,

Willem

Hallo @WillemBeckeringh welk e-mailprogramma gebruik je op je pc?

Als het via de webmail wèl werkt, zit het toch in een instelling bij verzendkant.

 


Hallo @JanD ,

Ik gebruik outlook, ik vermoed ook dat het ergens een instelling is maar waar!?!

Wat ik ook vreemd vind is dat het probleem er “ineens” was en ik nu ook na het verwijderen van mijn account geen nieuwe meer kan aanmaken in Outlook omdat de servers niet herkend worden, ook niet als ik deze handmatig invoer.

Grt,

Willem


Probleem zit “ergens” in Outlook, met Windows mail kan ik wel gewoon een e-mail account aanmaken.

Ga nog wel eens even verder zoeken…

@JanD bedankt voor je reactie


Hallo @WillemBeckeringh welk soort Outlook gebruik je, een bepaalde versie of gewoon de standaard Outlook met de extensie ….@outlook.com

 


Hallo @JanD Het is een Office365 versie van Outlook, i(versie 2202 ) 

Het is een zakelijke laptop die ik ook privé mag gebruiken, in de outlook app had ik altijd 2 accounts zitten m'n zakelijke en privé e-mail, nooit problemen gehad. Het lijkt erop dat het (zakelijke) Microsoft pakket ineens m'n prive e-mail account niet meer accepteert. Ik moet toevallig maandag as naar de zaak en neem de laptop dan even mee en laat de deskundigen daar wel even kijken.


Hallo @JanD Het is een Office365 versie van Outlook, i(versie 2202 ) 

Het is een zakelijke laptop die ik ook privé mag gebruiken, in de outlook app had ik altijd 2 accounts zitten m'n zakelijke en privé e-mail, nooit problemen gehad. Het lijkt erop dat het (zakelijke) Microsoft pakket ineens m'n prive e-mail account niet meer accepteert. Ik moet toevallig maandag as naar de zaak en neem de laptop dan even mee en laat de deskundigen daar wel even kijken.

Is hier nog iets uitgekomen? @WillemBeckeringh 


Hallo @Jeroen_dB  Helaas is het “probleem” nog niet gevonden. Heb nu de prive mail maar even in een windows mail app gezet.

Onze deskundige zou er deze week nog verder induiken maar heb nog geen reactie van hem gehad.


Hoi Willem,

Ik ben heel erg benieuwd nar een oplossing want ik heb sinds gisteren 11/08/22 exact hetzelfde probleem en ik zoek me suf.

 

 


Hallo, er zijn de laatste dagen meer van deze klachten. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen voor jou ook de oplossing brengt.

quote:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

bron: 

 


Sommige forumgebruikers melden hetzelfde probleem met de antivirus software van Avast (AVG is door hen overgenomen in 2016) en Bull Guard (wat vorig jaar overgenomen is door Avira (wat van Norton is)).


@RBxx & @GeSp bedankt voor jullie opmerking, ik maak inderdaad gebruik van AVG, zal deze eens uitschakelen en kijken of ik dan wel een account kan aanmaken. Zal het zeker hier even laten weten of dit de oplossing is.


Hallo, er zijn de laatste dagen meer van deze klachten. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen voor jou ook de oplossing brengt.

quote:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

bron: 

 

Ja opgelost bedankt RBxx ik gebruik AVG free vinkje weg en gaan, had ik dat maar eerder geweten.

Kan KPN op zo’n moment als er meerdere klachten zijn geen bericht sturen?

Rudi Adam

 


Hoi @WillemBeckeringh en @Rudi Adam  , fijn om te horen dat onze reactie jullie helpt. Door drukte en vakantieroosters duurt het wat langer voordat KPN medewerkers hierop kunnen inspringen.

Daarom is het goed dat enthousiaste forumleden zoals @GeSp en ik (klanten net zoals jullie) hier bij helpen. Dat is de kracht van een klantenforum.


Sorry @Rudi Adam , ik had jou hierboven eerst verkeerd getagged (@).


@RBxx & @GeSp Helaas kan ik nog steeds geen account aanmaken zonder error meldingen. Kom nu wel verder dan voorheen, dus het probleem lijkt inderdaad in AVG te zitten. Heb nu geen tijd meer maar zal er van het weekeinde nog eens induiken.


Ik had sinds vorige week hetzelfde probleem en dacht in eerste instantie dan maar gewoon het account te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Dat lukte ook niet meer, ik bleef maar foutmeldingen krijgen. Uiteindelijk heb ik mijn account weer toe kunnen voegen door naar het configuratiescherm te gaan en daar te klikken op Mail (microsoft outlook) en dan kon ik wel een e-mailaccount instellen. Toen heeft alles weer even gewerkt, maar de dag erna had ik opnieuw het probleem geen mail te kunnen verzenden. Gisteren werd ik gebeld door een kennis met hetzelfde probleem en ben ik er opnieuw ingedoken. Ik las hier op het forum de tip om bij smtp poort 465 in te vullen en ssl te selecteren en sindsdien kan ik weer mail versturen. Voor de zekerheid heb ik net ook nog maar even het vinkje bij uitgaande mail scannen bij avast weggehaald. Misschien kom je er met deze combinatie wel weer uit.


Jeetje, daar had ik nu net niet gekeken. Avast Antivirus is het probleem. Ik heb het email shield in Avast uitgeschakeld  en, bingo, email werkt weer.

 

Dank voor alle reakties, gewelding


Nog even een update…..

Ik heb destijds de moed opgegeven en ben de windows mail maar blijven gebruiken voor m'n HetNet e-mail account. Alle hierboven geven tips (nog bedankt voor de reacties) werkten destijds niet.

Vanmorgen (19 februari 2023) toch nog weer eens een poging gewaagd, AVG weer even uitgezet en nu lukte het snel en zonder problemen het HetNet e-mail account toe te voegen. Heb geen idee wat het probleem geweest is bij mij maar kan nu weer m'n e-mail versturen en ontvangen via Outlook.

Groet,

Willem