Skip to main content

Kan plots geen email verzenden. Niet met Outlook en ook niet met KPN-webmail.

Wel met gmail. Heb alle tips op de KPN-site uitgeprobeerd. Wat nu?

Hallo @AIMEF , wat voor foutmelding krijg je als je in wilt loggen in de webmail?


Dag JanD. Ik krijg het bericht geen verbinding server. Bericht blijft maar op verzenden staan.

Soms na een dag in postvak UIT, is het dan ineens wel verzonden.

 


Hallo @AIMEF via KPN even kijken of er een storing is op jouw adres, anders KPN even bellen.

 


Hoi @AIMEF, welkom bij on sop het forum. Wat gek dat het zowel in Outlook en de Webmail niet goed gaat! In Outlook krijg je deze foutmelding dus, krijg je een soortgelijke melding in de Webmail of krijg je daar iets anders te zien?

Kan je daar meer over vertellen?

Gmail gaat via andere servers, dat is iets wat er los van staat. Het enige wat dat aangeeft is dat je in ieder geval wel verbinding hebt.


Dag Jasper,

Ik krijg constant dit fout bericht:

“Taak Latta @ Kievits - Verzenden... rapporteert fout (0x8004210B): Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP)."

Alles al geprobeerd zelfs een nieuwe router (experia12) maar niets helpt.


Hallo @AIMEF 

 

Gebruik je soms AVG of Avast anti-virus, daar zijn de laatste tijd veel meldingen van dat uitgaande mail niet meer werkt in outlook.

Je kan dan in AVG de scan voor uitgaande mail zo uitzetten:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

Zie ook deze post:

 

Waarom het bij jou dan ook niet via webmail lukt vind ik vreemd, dat zou wel moeten blijven werken.


Die melding is er een van Outlook @AIMEF, dat is niet een melding van Webmail. De melding die Webmail geeft is waar Jan en ik benieuwd naar zijn, zou je ons dat ook kunnen vertellen? Dat hebben we namelijk wel nodig om een compleet beeld te hebben en met je mee te denken.

Het kan inderdaad ook de virusscanner zijn die GeSp al noemt, kan je dat ook nakijken?


Gag GeSp, wat reageerde je snel.

Dank je wel. Inderdaad heb ik AVAST anti-virus. Ik heb het e-mail schild uitgezet en………….Verzenden doet het weer. (hou nog een slagje om de arm).

Foutcode bij webmail kon ik niet vinden ga ook hier opzoek naar anti-virus geruis.

Hatelijk dank ook aan Jasper. Hoop dat het zo blijft ander meld ik me graag weer bij jullie.

 

 


Een heleboel mensen die hetzelfde probleem hadden met outlook hebben dat al uitgezet en daarna geen problemen meer gemeld dus dat zal wel blijven werken.

Wat betreft webmail, je kan de hele virusscanner even uitzetten dan weet je of je het daar moeten zoeken al vermoed ik dat het daar niet in zit.

Heb je webmail al een keer met een andere webbrowser geprobeerd?

Heb je ook andere KPN mailaccounts en zo ja gebeurd het daar ook?


Goed om te lezen dat het met de tip van GeSp weer lukt om in Outlook te mailen. De virusscanner heeft meestal geen effect op de Webmail, als het daar niet lukt speelt daar iets anders. Daarom vroeg ik ook specifiek wat je daar merkt.


Goed om te lezen dat het met de tip van GeSp weer lukt om in Outlook te mailen. De virusscanner heeft meestal geen effect op de Webmail, als het daar niet lukt speelt daar iets anders. Daarom vroeg ik ook specifiek wat je daar merkt.

Ik kan vertellen dat ik in het verleden met AVG wel eens problemen had met Gmail. Raar, maar waar. Dus virusscanners even kortstondig uitzetten kan je proberen.Â