Skip to main content

Hoe komt het dat mijn vrouw en ik plotseling geen mail meer kunnen versturen via 4G we hebben allebij een iPhone met iOS 14.4 we hebben niks veranderd aan de instelling of wat dan ook via web mail lukt het wel de 4 e-mail adressen eindigen op kpnmail.nl

Een hele terechte vraag, @Joan1975. Ik ben bang dat ik hier niet direct antwoord op heb. Ik vermoed dat er toch iets verkeerd staat in de instellingen. Ik raad je aan om de instellingen voor e-mail te controleren. Je kunt gebruik maken van onze toestelhulp voor de instellingen op jouw specifieke toestel.


Een hele terechte vraag, @Joan1975. Ik ben bang dat ik hier niet direct antwoord op heb. Ik vermoed dat er toch iets verkeerd staat in de instellingen. Ik raad je aan om de instellingen voor e-mail te controleren. Je kunt gebruik maken van onze toestelhulp voor de instellingen op jouw specifieke toestel.

Is toch vreemd omdat we niks aan de instellingen hebben veranderd en zolang we iPhone hebben vanaf de 3s tot de 11 geen problemen gehad met verzenden met 4G


Heb van alles geprobeerd maar werkt nog steeds niet


Het is zeker vreemd, helemaal als het ineens niet meer werkt. Omdat het echter wel werkt via wifi en via webmail, is mijn idee toch dat het probleem zit in de instellingen van de iPhone. Het opnieuw instellen heeft dus niet geholpen, begrijp ik. Heb je misschien ergens in jouw iPhone een instelling dat e-mail niet ontvangen en verstuurd mag worden tijdens gebruik van data?


Heeft even goed gegaan maar nu weer de zelfde problemen heb nu iOS 15.2 en weer heb niks veranderd snap het gewoon niet 


Kunt u eens schermafdrukken plaatsen van de instellingen? 


Kunt u eens schermafdrukken plaatsen van de instellingen? 

 


Kunt u ook nog een schermafdruk plaatsen de "server uitgaande post"?


Kunt u ook nog een schermafdruk plaatsen de "server uitgaande post"?

 


 


 

Dit zou goed moeten zijn. Er vanuitgaande dat het wachtwoord goed is.


 

Dit zou goed moeten zijn. Er vanuitgaande dat het wachtwoord goed is.

 


Wachtwoord klopt dus waar het dan aan ligt mag Joost weten 


Bij mij op m'n android foon staat TLS ipv SSL. Misschien kun je dat via "Geavanceerd" instellen? 


Bij mij op m'n android foon staat TLS ipv SSL. Misschien kun je dat via "Geavanceerd" instellen? 

Die tls kan ik niet vinden 


Heeft even goed gegaan maar nu weer de zelfde problemen heb nu iOS 15.2 en weer heb niks veranderd snap het gewoon niet 

Ik heb hetzelfde idd. Sinds iOS 15.2 is het weer mis. Heb alles lekker geprobeerd. 


Wat mij opvalt is dat er een POP account is aangemaakt. Ikzelf heb een IMAP account en nooit problemen (Iphone en IOS 15.2) Wellicht kan dit helpen. 
Op de Website van KPN kan je terug middels toestel hulppagina  hoe je alles moet instellen. 


Wat mij opvalt is dat er een POP account is aangemaakt. Ikzelf heb een IMAP account en nooit problemen (Iphone en IOS 15.2) Wellicht kan dit helpen. 
Op de Website van KPN kan je terug middels toestel hulppagina  hoe je alles moet instellen. 

Heb alle pop mail accounts verwijderd en alles opnieuw ingesteld met imap nu kan ik wel mailen via 4g en WiFi hoe kan dat dan dat pop eerst wel goed werkte maar nu niet meer 


Wat mij opvalt is dat er een POP account is aangemaakt. Ikzelf heb een IMAP account en nooit problemen (Iphone en IOS 15.2) Wellicht kan dit helpen. 
Op de Website van KPN kan je terug middels toestel hulppagina  hoe je alles moet instellen. 

Heeft even goed gegaan maar nu weer de zelfde problemen heb nu iOS 15.2 en weer heb niks veranderd snap het gewoon niet 

Ik heb hetzelfde idd. Sinds iOS 15.2 is het weer mis. Heb alles lekker geprobeerd. 

Heb alle pop mail accounts verwijderd en alles opnieuw ingesteld met imap nu kan ik wel mailen via 4g en WiFi hoe kan dat dan dat pop eerst wel goed werkte maar nu niet meer 


@Joan1975

Misschien is het met iOS 15 niet meer mogelijk om met POP te emailen ?


@Joan1975

Misschien is het met iOS 15 niet meer mogelijk om met POP te emailen ?

Dat kan maar had de problemen ook al met de laatste versie van ios 14 


Fijn dat het weer werkt nu je IMAP gebruikt! Pop wordt steeds minder gebruikt en wij raden ook altijd aan om IMAP te gebruiken. Ik ben niet bekend met Apple, dus ik weet niet hoe zij de updates uitvoeren, maar het zou kunnen dat bij een update POP even niet meer ondersteund wordt. Maar dat is een gok, ik weet niet of het klopt. Met IMAP zit het in ieder geval vaak wel goed. :)