Skip to main content

Vanaf mijn laptop met Outlook 2019, kan ik wel email ontvangen, maar kan niets versturen

Vanaf mijn Android cellphone, kan ik wel email ontvangen, en ook email versturen.

  • DSL modem gereboot, geen verschil
    • Laptop email werkt niet
    • Android email werkt wel
  • DSL of 4G/5G, geen verschil
    • laptop via vaste lijn of hotspot; geen verschil, werkt niet
    • Android email via vaste lijn of 4/5G, werkt allebei
  • smtp.kpnmail.nl via Putty gecontroleerd en is bereikbaar (telnet smtp.kpnmail.nl port 587)
    • krijg antwoord “220 smtp.kpnmail.nl ESMTP”

    • dus DNS werkt naar behoren

    • mailserver staat te luisteren

 

KPN helpdesk is onbereikbaar

Heeft allemaal jaar en dag netjes gewerkt.

Wie heeft er een idee waar het probleem zit (outlook of mailserver?)

 

Hallo @ikbenmezelf gebruik je misschien AVG Security of Avast? Er worden de laatste dagen meer problemen gemeld met mail versturen. De gemeenschappelijke factor lijkt daar het gebruik van AVG security. Is dat het geval kijk dan of uitschakelen van uitgaande e-mail (SMTP) scannen voor jou ook de oplossing brengt. Lees het volgende topic.

 


Hallo en welkom op het forum @ikbenmezelf, kom je met de informatie die hierboven is gegeven verder? 


H'mmm, ik had al gereageerd met de opmerking dat Avast inderdaad het probleem was. Maar ik zie de reaktie hier niet staan.

In ieder geval, door het uitschakelen van het email-shield in Avast voor SMTP is het probleem verholpen.

Nu maar hopen dat Avast betere software maakt.

Dank aan Ruud

 


Graag gedaan @ikbenmezelf .   Ik zie jouw reactie van gisteren wel staan.
Die had je hier geplaatst in het door mij hierboven genoemde eerdere topic.

Je hoeft trouwens niet de ‘hele’ e-mail shield uit te schakelen, de “uitgaande e-mail (SMTP) scannen” optie uitzetten zou voldoende moeten zijn.

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en dan uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.