Skip to main content

Ik wil  mijn Telfort mail account installeren op nieuwe Macbook Airheb wachtwoord gewijzigd via Telfort Webmail en met dit gewijzigde wachtwoord probeer ik Telfort mail te installeren maar krijg steeds de melding dat controle van accountnaam of wachtwoord mislukt. wordt er wat wanhopig van. PImsie       

Hallo @Pimsie 

 

Vul je wel het hele emailadres in als accountnaam?

Gebruik je soms aparte tekens in je wachtwoord, dat gaat soms fout op een Mac bij intypen daarvan in een mail programma.

Je kan dan het wachtwoord eerst intypen in kladblok (of equivalent op zo'n Mac) en dan met kopiëren/plakken het wachtwoord invoeren in je mailprogramma.


Hallo Gesp, dank voor je snelle reactie, ik heb volledige mailadres gebruikt, er zitten geen aparte tekens in en met kopie van kladblok hetzelfde oude effect,  Pimsie


Hallo @Pimsie 

 

Je hebt het account automatisch in proberen te stellen neem ik aan?

Wat ik wel een week of zo geleden zag dat bij het automatisch instellen van een telfort emailadres in outlook bij de uitgaande mailserver de account verificatie niet automatisch werd ingesteld waardoor het mislukte, na handmatig aanpassen werkt het wel.

Kan je eens controleren of ook bij de uitgaande mailserver instellingen authenticatie aanstaat en zo niet die dan aanzetten en instellen met hetzelfde account als voor de inkomende mail.

 


Hallo @Pimsie, ben je er uit gekomen met de tip van @GeSp