Skip to main content
Antwoord

Klachtenformulier werkt niet, krijg melding: ‘er is iets misgegaan probeert u het later nog eens’

• February 11, 2025
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik heb vandaag al verschillende malen geprobeerd om een klacht in te dienen via het klachtenformulier, https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier telkens krijg ik na klikken op Verstuur een melding ‘er is iets misgegaan probeert u het later nog eens’. Heb dit issue ook al bij een moderator gemeld, maar die doet er blijkbaar ook niets mee. Bij deze kan dit ook al als een KLACHT gezien worden. 

Beste antwoord door Kritische gebruiker

@Pim_87 

KPN heeft feitelijk geen klachtenprocedure. Invullen klachtenformulier leidt meteen terug naar de telefonische ‘klachtafwimpelservice’.

Onderstaande mailbericht krijg je van KPN als je niet bereikbaar bent (geweest), en ze sluiten de klacht na 5 dagen dus gewoon af. De klant krijgt dus ook nooit een inhoudelijke reactie per mail of brief, en heeft dus ook geen poot om op te staan. Als een overheidsinstantie dit zou doen dan worden ze per direct op hun vingers getikt. Het woord ‘helpen’ betekent bij KPN overigens ook heel iets anders dan wat in de Dikke van Dale staat.

================

We hebben u gebeld over uw melding met nummer KRNxxxxxxxxx. Helaas hebben we u nog niet gesproken. Wilt u ons bellen?

Bel ons binnen 5 dagen
We willen u graag helpen. Bel ons daarom op 0800-020 08 09 op een moment dat het u uitkomt. Voer de code xxxxx in. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Reageert u niet binnen 5 dagen? Dan gaan we ervan uit dat alles is opgelost en sluiten we het dossier.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Nieuwkomer
  • February 12, 2025

Bij mij precies hetzelfde, ook telefonisch niet verder gekomen. Daarnaast krijg ik ook een foutmelding met een technisch probleem via de webmail. Ik maak overal screenshots van en gebruik deze als dossieropbouw. Helaas erg treurig maar schijnbaar noodzakelijk. succes!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Kritische gebruiker en ​@Pim_87 er waren inderdaad wat problemen met het formulier op de KPN website. Die zijn inmiddels verholpen. Het formulier is weer te gebruiken. 

@Pim_87 

KPN heeft feitelijk geen klachtenprocedure. Invullen klachtenformulier leidt meteen terug naar de telefonische ‘klachtafwimpelservice’.

Onderstaande mailbericht krijg je van KPN als je niet bereikbaar bent (geweest), en ze sluiten de klacht na 5 dagen dus gewoon af. De klant krijgt dus ook nooit een inhoudelijke reactie per mail of brief, en heeft dus ook geen poot om op te staan. Als een overheidsinstantie dit zou doen dan worden ze per direct op hun vingers getikt. Het woord ‘helpen’ betekent bij KPN overigens ook heel iets anders dan wat in de Dikke van Dale staat.

================

We hebben u gebeld over uw melding met nummer KRNxxxxxxxxx. Helaas hebben we u nog niet gesproken. Wilt u ons bellen?

Bel ons binnen 5 dagen
We willen u graag helpen. Bel ons daarom op 0800-020 08 09 op een moment dat het u uitkomt. Voer de code xxxxx in. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Reageert u niet binnen 5 dagen? Dan gaan we ervan uit dat alles is opgelost en sluiten we het dossier.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 24, 2025

Het klopt dat er één of meerdere belpogingen wordt gedaan en daarna krijg je al indiener de kans om te bellen. Die kans dien je natuurlijk wel te grijpen, want we kunnen klachten niet eeuwig open laten staan. Maar gelukkig kun je gewoon alsnog bellen na die week en wordt je alsnog geholpen :)

• February 24, 2025

En in een recente ervaring kwam ik er achter dat de kpn nu ook met een uitgaand nummer belt en niet meer stiekem, cq zonder nummer.
Zoals je dat zou verwachten van een serieus (telecom) bedrijf.

Ja ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. :-)

@Arjan van KPN 

Zoals al meerdere malen gemeld: KPN heeft feitelijk geen klachtenprocedure, de procedure bij KPN is een telefonische klachtafwimpelservice. Dat is dus heel iets anders dan een klachtenprocedure. Voorbeeld van een echte klachtenprocedure: https://www.rechtspraak.nl/SiteCollectionDocuments/Brochure-U-heeft-een-klacht-2025.pdf

Ruim 20 jaar klant bij (voorlopers van) KPN, dit is de eerste keer dat ik een klacht heb ingediend. Omdat ik als klant behandeld wil worden en niet als verdienmodel. KPN doet zich met de 1,25 euro actie voor als Sinterklaas, maar rolt feitelijk op een slinkse wijze je portemonnee.