Skip to main content

Ik heb een probleem, Een klant van ons kan ons geen email sturen dan krijgt hij hem terug met de melding 
Uw bericht is geweigerd vanwege beleidsinstellingen in kpnplanet.
Hoe kan dit? ikzelf heb niks veranderd.
Kan u me helpen please?


alvast bedankt.

@Sonja Vd Velden

Welk fout nummer krijgt die klant ?

Verstuurt die klant email via een VPN ? Het is dan mogelijk dat een spammer via die VPN ook spam versturen en dan wordt email van die klant als spam gezien (denk: hetzelfde IP adres) en door het KPN spamfilter geblokkeerd.


uw bericht is geweigerd vanwege beleidsinstellingen in kpn 


Verstuurt die persoon toevallig een mail met een hele grote bijlage?

Zo ja, kan hij die opsplitsen in meerdere mailtjes?


geen idee zal het hem even vragen maar als het dat niet is waar kan het dan aan liggen? want van andere mensen krijg ik gewoon mijn emails binnen.


Vraag hem anders een mail zonder bijlage te versturen en kijk of die wel aankomt.


@Sonja Vd Velden 

Vraag eens aan die klant of die ook een foutnummer (bijv. 550 ………. ) krijgt en of die klant een VPN gebruikt ? Als ik het woordje “beleidsinstellingen” lees denk ik toch aan een VPN.



-       Er wordt geen VPN gebruikt

-       Er is een testmail vanuit de Microsoft365 webmail verstuurd, deze komt ook niet aan

-       Er is ook getest zonder bijlage

-       De foutcode: 550 5.7.1 Mail rejected

 

 

dit krijg ik als antwoord

 


@Sonja Vd Velden 

Deze code betekent dat het KPN spamfilter om de ene of andere reden email vanaf dat adres als spam beschouwd. Die klant moet abuse@kpn.com een email om dit probleem aan te pakken. Om het spamfilter te laten corrigeren.