Skip to main content

Ik heb dezelfde ervaring met overstappen van Telfort naar KPN. Wel 8 keer lang moeten bellen om mijn emailaccount eindelijk werkend te krijgen. Ik wil mijn telefoonkosten buiten mijn belbundel van 27,16 euro in mindering gebracht zien op mijn volgende factuur.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Waar zijn die belkosten dan van?


KPN heeft een gratis nummer. Via Google zoeken naar het nummer, dan laat u zich doorverbinden via een duurdere service van een bedrijf voor een euro per minuut.

 


Ik heb bij de overgang van Telfort naar KPN in september mijn mail moeten omzetten. Liefst 8 lange telefoongesprekken met de helpdesk waren ervoor nodig om het voor elkaar te krijgen. Dramatisch. Hierdoor heb ik euro 27,16 verbruikt buiten mijn belbundel. Deze wil ik verdisconteerd zien op mijn volgende factuur. Ik hoop dat dit landt.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst. Hetzelfde in meer topics zetten is nergens voor nodig


@Arvie1601 Dit verhaal had u al verteld. 


KPN bel je gratis via 0800-0402 en u heeft waarschijnlijk via Google gezocht en namens een bedrijf u laten doorverbinden.


Telfort gebruikte het nummer 0900-9596. Zeker niet gratis zie ik aan mijn telefoonrekening!

 


Excuses, dat wist ik niet. Maar na de omzetting bel je toch KPN?


‘Er verandert niets’ was de boodschap bij de voorgenomen overname van Telfort door KPN. Dus ook geen gratis WiFi apparatuur en ook gewoon betaalde klantenservice via een 0900-nummer zou je dan denken.

En wat gebeurt er dan als een voormalig Telfort klant de gratis KPN klantenservice belt. En op hetzelfde moment belt een KPN klant met hogere maandbetaling ook. Eerst die Telfort klant aan de beste/vriendelijkste callcenter pool toekennen (doet algoritme op grond van ingevoerde klantnummer) en de KPN klant verbinden met arrogante sukkels? Of werkt het anders?


Er veranderen zeker wel dingen als je van Telfort afkomt, meeste ten goede van de klant, zo krijg je toegang tot KPN zaken die bij Telfort ondenkbaar waren.

   - Gratis telefoonnummer klanten service; 0800-0402 ipv 0900-9596, die doorgeschakeld word naar       KPN.

    - WiFi manager, waarbij net als in een loterij kans maakt op gratis Experia WiFi punten, geen super WiFi punten, maar die krijgen alleen nieuwe klanten, wel met korting te koop, 1 voor 79 euro, 2 voor 149 euro en 3 voor 199 euro, in de basis nog steeds te duur voor dicht getimmerde meuk.

   - Gratis wat extra zenders bij je TV pakket naar ik heb vernomen, het extra pakket zit er nu standaard bij.

   - Mogelijkheid tot een eigen router inclusief telefonie.

En er zal nog wel wat meer zijn en ook wel wat nadelen, de prijs zullen we het maar niet over hebben, die was al redelijk gelijk getrokken voor de migratie.

 

En ik verwacht dat telefoontjes gewoon op volgorde van binnenkomst behandeld worden, het FiFo concept.


Hoi @Arvie1601, welkom bij ons op het forum, Het instellen van jouw e-mailadres ging niet makkelijk begrijp ik, maar het is wel gelukt? De KPN klantenservice is op 0800-0402 bereikbaar zoals gezegd, dat is een gratis nummer. Het Telfort klantenservicenummer was inderdaad een 0900-nummer, maar daarvoor werden geen afwijkende belkosten in rekening gebracht. Dat nummer kon je bellen voor reguliere belkosten en als je een belbundel had viel het daar binnen, kostte het niets. Is dat het nummer wat je had gebeld of had je een ander nummer gebeld?