Skip to main content
gebruik windows mail en ontvang ook mijn mails op mijn smartphone. In het verleden bleven de mails op de laptop staan , ook als ik ze dan van de telefoon verwijderde. Nu verdwijnt alles als ik ze van mijn smartphone verwijder. Hoe kan ik weer instellen dat ze op de laptop bewaard blijven en wel van de smartphone verwijderd kunnen worden?
Hi Zusbar, welkom op het forum.



Ik vermoed dat je de e-mailaccounts als IMAP hebt ingesteld en niet als POP. Bij IMAP wordt namelijk alles gesynchroniseerd, dat betekent dat wanneer je iets op een apparaat verwijdert dit ook op andere apparten verdwijnt. De oplossing is om je computer als POP in te stellen en daarbij aangeven dat er een kopie van de berichten op de server moet blijven voor onbepaalde tijd. Hoe je dit doet kun je hier lezen. De POP instellingen zijn als volgt:



Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen

Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen



Mocht dit iets te ingewikkeld worden, dan kun je ons ook eventueel bellen om het te laten instellen. Ons gratis nummer is 0800 0402.
Dank je wel, heb het opnieuw ingesteld en hoop dat het nu goed is. Zo niet, neem ik contact op.
Dank je wel, heb het opnieuw ingesteld en hoop dat het nu goed is. Zo niet, neem ik contact op.



Top, even voor de zekerheid. Heb je bij de opties wel aangegeven dat er een kopie op de server moet blijven? Anders komt het namelijk niet meer binnen op je andere apparaten.
Helaas heb ik de optie dat er een kopie op de server moet blijven niet kunnen vinden. De mails blijven nog steeds niet op de laptop staan: als ik er een verwijder uit de smartphone is hij ook verdwenen van de laptop
Die zou je wel moeten zien wanneer dit als POP is ingesteld, dus niet IMAP. Je hebt zeker weten het account opnieuw toegevoegd als POP? Zou ongeveer zo uit moeten zien bij de instellingen van je account.




Maar haal het vinkje weg bij "Remove from server after n days" en zet juist een vinkje bij "Remove from server when deleted from 'Deleted Items'".
Helaas zie ik dit scherm niet, als ik in mijn account in windows mail kijk heb ik een ander scherm.

Mijn laptop is nu in reparatie en vanaf 14 oktober ga ik er dan weer mee aan de slag.

Bedankt voor de hulp tnt.
Geen enkel probleem, laat het hier weten mocht je hulp nodig hebben.
Zal ik zeker doen, nogmaals dank
In Windows 10 mail heb je dat scherm ook niet, Windows10 mail werkt standaard al op die manier als je een account als pop account instelt.