Skip to main content
Vraag

Kopiƫren en plakken lukt niet in KPN Cloud

  • 10 September 2024
  • 18 reacties
  • 128 keer bekeken

LS,

Kopieren en plakken lukt niet in kpn cloud.

Wie weet de oplossing?

Hallo @HenknanĀ 

Ā 

Dat lukt hier prima in verkenner op een Windows 11 PC.
Op welke apparaat lukt dat niet, welke handelingen voer je uit en wat gebeurd er dan precies?


Hallo GeSp,

Windows10 ,Ā  handeling kopieren / plakken , kopieren gaat prima , plakken niet, althans nietĀ  in kpn cloud.


Wat lukt er niet met plakken, je ziet die mogelijkheid niet in de verkenner of je kan het wel kiezen maar er gebeurd niets?

Ā 

Is dat bij 1 bestand of gebeurd het bij alle bestanden?


Nu opent cloud niet meer.

Plakken en snelkoppling plakken zijn grijs van kleur , de rest is zwart.

Ā 


Als KPN Cloud nu helemaal niet meer opent dan is hij waarschijnlijk vastgelopen, je zou een herstart van je PC kunnen proberen.

Als dat niet werkt is het beste om KPN Cloud eerst te verwijderen en daarna weer te installeren lijkt mij.

Je moet dan even de originele KPN Cloud map verwijderen (of hernoemen als je die nog even als backup wil bewaren) na verwijderen van KPN Cloud want anders maakt hij die opnieuw aan met een (2) erachter o.i.d.

Ā 


Ik volg jouw advies op.

meld mij zo weer.


Herstart baat niet.

Verwijderd , ook uit register, geinstalleerdĀ  kan nog niet plakken.

( plakken lukt wel elders ).


Jammer dat zelfs een herinstallatie niet heeft gewerkt.

Ik heb het net getest op een oude laptop met Windows 10, nieuwe installatie van KPN Cloud gedaan en daar werkt het wel normaal op.

Ā 

Heb je nog wel genoeg ruimte in de KPN Cloud?

Als je via KPN webmail inlogt en naar Drive gaat, kan je daar wel die bestanden uploaden?

Ā 

Verder zou ik het ook niet weten.


Ik geef het op , temeer dat het altijd goed gewerkt heeft .

Hartelijk dank voor de snelle reactie en het meedenken .

Met vriendelijke groet,

Henk Nan


Hi Henknan, ik denk ook graag mee.Ā 

Ik neem aan dat je dit in de Verkenner doet en dan in de KPN Cloud map zoals hieronder? Wat probeer je te plakken, en hoe groot is dat bestand? Heb je nog genoeg ruimte?Ā 
Ā 

Ā 


Hi Alex

Ruimte in overschot, het bestand is 21 kBĀ  .

Gebruik nu een andere cloud oplossing.

Met vriendelijke groet,

Henknan

Ā 


Het blijft wel gek dat het bij jou niet lukt, het hoort wel te werken. Slepen ook niet? Ik laat het verder dan voor wat het is als je dat wenst.Ā 


Het heeft ook goed gewerkt tot gisterenĀ  .

Niet kunnen plakken , cloud niet kunnen openen .

Daar ik het risico niet wil lopen dat dit zich herhaalt gebruik ik een andere cloud opslag.


KPN Cloud toch nog een keer geinstalleerd , tot mijn ergernis opent cloud weer niet.


Kun je bestanden wel toevoegen als je dit in de Webmail opent en dan op Cloud klikt?

Ā 


In webmail kan ik niet kopieeren en plakken, wel slepen.


Dan kan ik het niet verklaren waarom in de gewone verkenner/venster dit niet werkt, ik kan dit met geen mogelijkheid reproduceren en zover ik weet is het ook geen instelling in Windows o.i.d.Ā 


Het is voor mij ook een raadsel.


Reageer