Skip to main content
Vraag

KPN Abuse blokkeert facturen per e-mail en veroorzaakt problemen

• September 8, 2026
  • 1 reactie
  • 21 keer bekeken

Tot op heden houden jullie (abuse team)alleen maar officiële mails met daarin officiële facturen van mij tegen. Dit heeft voor mij verregaande consequenties. Na een levenlang een trouwe en tijdige betaler te zijn geweest, sta ik nu door jullie werkwijze als wanbetaler te boek en in 1 geval zelf tot bijna extra incassokosten. Nog daargelaten het extra werk dat dit allemaal met zich meebrengt.

Dit is de afgelopen jaren nooit zo geweest (van dezelfde partijen ontving ik altijd wel gewoon die mails met facturen), staan die partijen niet op mijn blokkeerlijst en die lijst heb ik recentelijk niet aangepast, ook andere instellingen heb ik niet veranderd, behalve mijn wachtwoord. Ook heb ik NOOIT impliciiet of expliciet ingestemd met deze idiote werkwijze.

Als privacy deskundige wijs ik u erop dat uw werkwijze mogelijk ook in strijd is met de huidige wet- en regelgeving, vooral de AVG (automatische besluitvorming die in een persoon in ernstige mate treft), nog daargelaten als er sprake zou zijn van een toepassing met AI. Vooral omdat het alleen maar mails met een factuur in de bijlage betreffen. Die werkwijze getuigt van weinig intelligentie.

Ook biedt u geen mogelijkheid om eenvoudig die mails alsnog te ontvangen, bent u wel bekend bij de KPN Klantenservice maar kunnen die helemaal niets betekenen, bent u zelf telefonisch niet bereikbaar, was uw reactie op een mail van mij op een zogenaamde abuse case te belachelijk voor woorden: ik moest het vooral bij mij zelf zoeken, jullie konden niets betekenen. En verder reageert in het totaal niet op mijn verzoeken om uitleg per mail. 

Prima dat jullie mails als spam kenmerken en die in mijn spambox laten landen, maar het wordt illegaal op het moment dat jullie de mail in het geheel blokkeren, specifiek mails met facturen en mij geen -eenvoudige- mogelijkheid bieden die te herstellen.

Ik verzoek u mij aan te geven hoe u per direct stopt met deze werkwijze. Wilt u niets doen, beschouw dit bericht dan als een officiële directieklacht en verzoek ik u dat traject onmiddelijk te starten. 

1 reactie

JanD
Wijsgeer
  • September 8, 2026

Beste ​@LadyBentley geen fijne situatie, meld dit even per mail aan abuse@kpn.com en zij zullen reageren.

Dit forum is geen helpdesk van KPN en kan je derhalve helaas niet verder helpen.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse/geblokkeerd-abuse