Skip to main content

Goedendag,

Ik wil een mail versturen maar krijg de melding dat die geblokkeerd is:

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<...@kpnplanet.nl>  failed: host mx.kpnmail.nl () said: 550

 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)

 

Ook als ik het mailtje naar mijzelf stuur wordt die geblokkeerd, dus aan de ontvanger kan het niet liggen. Het gaat om een linkje van een Telegram-group. Het vreemde is dat als ik een linkjes uit andere Telegram-groups stuur, de mailtjes wél verstuurd worden. Het ligt dus niet aan Telegram maar puur en alleen aan de linkjes van deze persoon.

Daarnaast hebben wij geprobeerd om een reject-mailtje van KPN door te sturen naar een bekende. Ook dat krijgen we de melding dat het verzenden geblokkeerd is. Als we dan het Telegram-linkje van deze persoon verwijderen kan het mailtje wél verstuurd worden.

Het kan niet anders dan dat KPN de inhoud van de mailtjes scant en bepaalde mailtjes blokkeert. Waarom is dit?

 

Hoi @Androiditv, dit klinkt inderdaad alsof onze spamfilter dit tegenhoudt. Hoe dit precies zit kunnen mijn collega's van Abuse uitleggen. Stuur even een mail naar abuse@kpn.com met de betreffende mail als bijlage. Afzenderadres, ontvangers, etc. Zoveel mogelijk informatie. Inclusief de bouncemail met de foutmelding. Gaan mijn collega's er naar kijken en zullen van zich laten horen.